Ortaöğretim 9.sınıf fonksiyonlar ünitesinin çalışma yaprakları, Vee diyagramları ve kavram haritası kullanılarak öğretilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi kapsamındaki?Fonksiyonlar? ünitesinin Çalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritasıkullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına ve fonksiyonlar konusuna ilişkintutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla fonksiyonlar ünitesine ilişkinÇalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritası hazırlanmıştır.Çalışmada öntest sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışma, 2004-2005 öğretim yılının birinci döneminde altmış dört 9. sınıf öğrencisi üzerindegerçekleştirilmiştir.Deney grubuna Kavram Haritası, Çalışma Yaprakları ve Vee Diyagramlarıkullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretimsonunda her iki gruba da sontest ve fonksiyonlar tutum ölçeği uygulanmıştır.Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testikullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, betimsel veyordamalı olmak üzere iki bölüm halinde sunulmuştur.Analiz sonucunda Çalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritasıkullanılarak yapılan öğretimin deney grubu lehine daha etkili olduğu, ancakistatistiksel anlamlılık düzeyinde bir fark bulunamamıştır. Ayrıca deney ve kontrolgrubu öğrencilerinin fonksiyonlar konusunda geliştirdikleri tutumlar arasında dadeney grubu lehine bir gelişme gözlenmiş ise de, istatistiksel anlamlılık düzeyindebir fark bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Kavram haritası, Vee diyagramı, Çalışma yaprakları,matematik öğretimi, fonksiyonlar The aim of this study is to find out the difference on students? success andattitude towards ?Functions?, which is included in mathematics curriculum of theninth grade, when they are taught with worksheets, vee diagrams and concept mapsand when they are taught without them. Worksheets, Vee Diagrams and ConceptMap of functions were prepared.The study was designed with pre-test and post-test on the control groups. Itwas carried out on sixty-four ninth grade students in the first term in the 2004-2005Academic Year.While Worksheets, Vee Diagrams and Concept Maps were applied to testgroup, traditional method was applied to control group. Post-test and Attitude Scaleof Functions were conducted to both groups at the end of the unit of Functions.Findings have been analyzed with Independent Samples t-test and PairedSamples t-test and discussed with descriptive and inferential statistics.The result shows that teaching through worksheets, Vee diagrams andConcept Map is more effective than traditional methods but no difference was foundon statistical significance levels of two groups. Similarly, the students of test groupwere observed to develop more positive attitudes than those in control group but nodifference was found on statistical significance level again.Key Words: concept map, Vee diagram, worksheets, teaching mathematics,functions.
Collections