Üst düzey yöneticilerin zaman yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütlerin başarılı olabilmeleri ve rekabet edebilmeleri, kaynaklarını verimlikullanmalarına bağlıdır. Kaynakların verimli kullanılmasıyla, daha az girdi ile dahaçok çıktı sağlanabilir. Bu da düşük maliyet ve daha çok kar anlamına gelmektedir.Zaman, her işin maliyet unsurlarından (girdilerinden) biri olarak kabul edilebilir vediğer kıt kaynaklardan farklı olarak yerine ikame edebilecek başka bir kaynakyoktur. Örgütlerde var olan kaynakların verimli bir biçimde değerlendirilmesindensorumlu kişiler olan örgüt yöneticilerinin, başarılı olabilmek için kıt kaynakları vedolayısıyla ikamesi olmayan zaman kaynağını verimli kullanması gerekir.Bu çalışmada kıt ve değerli bir kaynak olan zaman kavramı ve zamanınyönetimi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla Türkiye 'nin önde gelen şirketlerinin üstdüzey yöneticilerinin zamanlarını nasıl yönettikleri araştırılmıştır. İlk olarak liderlikve yöneticilik kavramları üzerinde durulmuş ve bu iki kavramla ilgili gereklitanımlamalara yer verilmiştir. Daha sonra zaman ile ilgili kavramlar açıklanmış vezaman yönetimi kavramı üzerinde durulmuştur. Ardından zaman kaybına nedenolan; kişiden veya işten kaynaklanan zaman tuzakları açıklanmış ve sonraki bölümdebunların etkilerini yok etmeye yönelik olarak zaman planlama tekniklerindenbahsedilmiştir. Son olarak, Türkiye 'nin üretimden satışlarına göre ilk 300 şirketininüst düzey yöneticileriyle, zaman yönetimi konulu bir anket çalışması yapılmış veanketlerin sonuçlarının değerlendirilmesine yer verilmiştir. To be successful and to rival for the organizations, depends on using theirresources effectively. By using the resources effectively, much out put can be getwith less input. This means lower cost and quite more profit. Time can be acceptedas cost compenent (input) of all works and differently from other resources, there isnothing to substitute it. The managers, who is under responsibilty of using theresources effectively, have to use the resources and the time which is unsubstitute,effectively to get success.In this study, insufficient and valuable resource which is called Time andTime Management is examined. To this end, how the top executives of thesuccesful companies of Turkey are managed their time is examined. At first themanager and the leader conceptions are emphasized and the definitions of these twoconcepts are given. Then, the conceptions of time is explained and the conception oftime management is given. Then, the resons of losing time which are personal orresourced from work are explaind and time planning techniques which are used toabolish the effects of these resons are given. At the end, a questionary is applied tothe top executives of Turkey which are the managers of first 300 companiesaccording to their sales from their production and the results of the study is given.The aim of time management is to provide people and the managers to usetheir time effectively and efficiently. This study aims to tell the methods to getsuccess in time management.KEYWORDS: Leadership / Managership / Conception of Time / Time Management/ Time Management of Top Executives
Collections