Soya yağı metil esterinin dizel motorlarda yakıt olarak kullanımının deneysel olarak araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya nüfusunun artması, ve hızlı sanayileşme enerjiye duyulan ihtiyacıartırmıştır. Mevcut enerji kaynaklarının sonlu olması yeni ve yenilenebilirkaynakların araştırılmasını zorunlu hale getirmiştir. Dünya genelinde tüketilenpetrolün büyük kısmı motorlarda yakıt olarak kullanılmaktadır. Bu kapsamda içtenyanmalı motorlarda kullanılabilecek alternatif enerji kaynaklarının araştırılmasıbüyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada soya yağı metil esteri (SME)'nin dört zamanlı, dört silindirli,direkt püskürtmeli ve turboşarjlı bir dizel motorunda kullanım imkanı deneyselolarak araştırılmıştır. Dizel yakıtı ve SME deney motorunun orijinal püskürtmeavansı (150) de test edilmiş ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Moment ve güçdeğerlerinde ortalama olarak sırasıyla %2,04-%1,98 düşüş, özgül yakıt tüketimimde%13,07 artış ve duman koyuluğu değerlerin de yaklaşık %50 oranında düşüş tespitedilmiştir.Değişik püskürtme avanslarında SME kullanılarak aynı testler tekrar yapılmışve dizel yakıtı kullanılarak 150 de yapılan test sonuçları ile karşılaştırılmıştır.Püskürtmenin öne alınması (180) motor güç ve momentinde artışa, özgül yakıttüketiminde azalmaya, duman koyuluğu değerlerinde ise artışa sebep olmuştur.Püskürtmenin geciktirilmesi (120) motorun güç ve moment değerinde azalmaya ,özgül yakıt tüketimi ve duman koyuluğu değerlerinde artışa sebep olmuştur. Excesslieve increase in the world population and rapid industrialization haveaugmented the demand for enrgy need. Because the sources of energy are finite, ithas became a necessity to look for new and renewable sources. Most of thepetroleum oil , searching and alternative energy source is accelerated these days. nTurkey, is consumed as engine fuel throughout the world. There fore it is of greatimportance search for to newand renewable alternative energy sources in internalcombustion engines.In this study the use of soybean oil methyl ester(SME) was testedexperimentally in a turbo charged diesel engine which has 4 cycle, 4 cylinder anddirect injection. Diesel fuel and soybean methly ester were tested in the experimentengine at 150 injection timing and the results were compared. It was found that therea decrease of 2,04%-1;98% respectively at the engine torgue and power, an increaseof 13,07% inthe specific fuel consumption and a decrease of 50% at smoke densityvolues.By using SME the same tests were conducted again of different injection timingand compared to test results of SME and diesel fuel (150). Early injection (180)caused an increase in engine power and torgue, smoke density and a decrease inspesific fuel consumption. On the other hand, late injection (120) caused a decreasein engine power and torgue, an increase in spesific fuel consumption and smokedensity compared to diesel fuel test results.
Collections