Özel ilköğretim okulları ile devlet okullarının 8. sınıf öğrencilerine olasılık konusundaki bilgi ve becerileri kazandırma düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Olasılık kavramı günlük hayatın yanısıra çeşitli bilim dallarında da önemli biryere sahip sahiptir. Olasılık konusu uzun yıllar ülkemizin ilköğretim programında hakettiği yeri alamamıştır. Ancak yenilenen ilköğretim programında, olasılık konusununönemini vurgulanarak olasılık öğretimine 4. sınıftan itibaren başlanmış ve her sınıfdüzeyinde öğretimi esas alınmıştır.Gerek özel ilköğretim okullarında gerekse devlet ilköğretim okullarına alternatifolarak açılan ve velilerin büyük beklentilerle çocuklarını gönderdikleri özel ilköğretimokullarında olasılık konusunun davranışlarının hangi düzeyde kazandırıldığınınbilinmesi, okullarda verilen öğretimin karşılaştırılmasına ve olasılık öğretimi için yenistratejiler geliştirilmesine yardımcı olacaktır.Araştırmanın amacı özel ilköğretim okulunda ve devlet ilköğretim okulundaöğrenim görmekte olan 8. Sınıf öğrencilerinin olasılık başarılarını, olasılığa karşıtutumlarını ve matematiğe karşı tutumlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda özelilköğretim okulları ile devlet ilköğretim okullarının 8. Sınıf öğrencilerinden amaçlıörnekleme yöntemiyle seçilen (NToplam=207) öğrenciye kişisel bilgi formu, olasılık başarıtesti, olasılığa karşı tutum ölçeği ve matematiği karşı tutum ölçeği uygulanmıştır.Veriler; bağımsız t testi, Mann Whitney U testi, One Way Anova testi ve Kruskal WallisH testi kullanılarak analiz edilmiştir.Anahtar sözcükler: Özel okullar/ Devlet okulları/ lköğretim/ Olasılık başarısı The concept of probability takes an important place in daily life activities andalso in numerous disciplines. However, the subject of probability has not beenemphasized as much as it deserves in our country?s primary school curriculum. Inredesigned primary school curriculum, the subject of probability is underlined andaimed to be taught starting from Grade 4 and made more complicated year by yearTo know to what extent students in both public schools and private schoolswhich are opened as alternatives to public ones and where parents enroll their studentswith great expectations acquire the behaviours of the subject of probability will help tocompare the education in schools and develop new starategies for the teaching ofprobability.The purpose of the search is to analyze success in probability, attitude towardsprobability and attitude towards maths of Grade 8 students studying in private and publicschools. For that purpose, selected (Ntotal=207) Grade 8 students in private and publicschools with purposive samping method are given personal data form, probabilityachievement test, and attitude scale towards prability and attitude scale towards maths.Data is analyzed using independent samples t test, Mann Whitney U test, One WayAnova test and Kruskal Wallis H test.Keywords: Private schools/ Public schools/ Primary education/Success in probabilityiii
Collections