Endüstriyel atıkların esnek yol üst yapısında kullanılabilirliğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Atık olarak elde edilen çeşitli ürünlerin depolanması veya doğaya terkedilmesi çok büyük güçlükler yaratmakta, çevre kirliliği dahil topluma çok büyüksorunlar getirmektedir. Günümüzde, çeşitli ürünlerin üretimi sırasında elde edilenatıkların değerlendirilmesi üzerinde yoğun olarak çalışılmaktadır.Bitümlü sıcak karışımlarda, sudan kaynaklanan bozulmalar önemli bir sorunolarak kabul edilmekte ve suyun verdiği zararların en aza indirilmesi amacıylaçalışmalar yapılmaktadır. Şüphesiz, sorunun aşılabilmesi için, suyun karışımagirmemesi sağlanmalıdır ancak bu çoğu kez mümkün olamamaktadır. Suyun,kaplamaya girişinin en aza indirilebilmesi ve girse bile etkisinin azaltılması için, yolaserilecek karışımın, laboratuar ortamında suya hassasiyetinin belirlenmesi amacıylageliştirilmiş çeşitli deney yöntemleri bulunmaktadır.Bu çalışmada mermer tozu, uçucu kül, fosfojips ve cam tozu gibi endüstriyelatıkların asfalt beton kaplama karışımlarında % 7 - % 0 arasında değişen değerlerdefiller malzeme olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Optimum bağlayıcı oranınınbelirlenmesi için % 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5, 6.0 ve 6.5 oranlarında asfalt çimentosukullanılarak Marshall stabilite numuneleri hazırlanmıştır. Hazırlanan numunelereMarshall stabilite deneyi uygulanarak optimum bitüm yüzdesi belirlenmiştir. % 4.9olarak bulunan optimum bitüm yüzdesi için % taş tozu - % endüstriyel atık fillerdeğişen oranlarda kullanılarak hazırlanan numunelere Marshall stabilite deneyiuygulanmıştır. Endüstriyel atık filler kullanılan bitümlü karışımlarda Marshallstabilite ve akma değerlerinin değişimi araştırılmıştır. Suyun kohezyona etkisinibelirlemek amacıyla yapılan koşullandırılmış Marshall deneyinde % 0 taş tozu - % 7endüstriyel atık filler kullanılarak stabilite ve akma değerleri açısından en elverişsizdurum incelenmeye çalışılmıştır. Deney sonuçlarına göre, kullanılan endüstriyel atıkfiller malzemelerin yüksek sıcaklıklarda ve değişen kür şartlarında, asfalt betonukaplamalarda taş tozu filler yerine kullanılabileceği görülmektedir.ANAHTAR SÖZCÜKLER : Filler / Mermer Tozu / Uçucu Kül / Fosfojips/ Cam Tozu / Marshall Stabilite Deneyi Some of the materials of waste which are produced or abandoned the nature,have created very important difficulties, including environment polution in society.In recent years, it has been studied on the evaluation of wastes that are obtained inproduction of some materials.Distress in Hot Mix Asphalt (HMA) originated with water effects areassumed as an important issue and the different Works are made to reduce the waterdeteriorations on HMA. Certainly, penetration of water to the mixture must beenprevented, but it usually is not possible. There are different test methods made atlaboratory to reduce minimum the penetration of water to the pavement, or even ifpenetrate, to reduce its effect and in order to estimate water susceptibility levels ofHMA laying on the road surface.In this study, the useage of the industrial waste materials such as marble dust,fly ash, phoshogupsum and glass dust with changeable ratio of 7 % - 0 %, wereinvestigated as filler material. Marshall stability samples were prepared to determineratio of optimum bitumen, for the use the asphalt cement with ratio of 3.5, 4.0, 4.5,5.0, 5.5, 6.0 and 6.5 %. Marshall stability test is applied on prepared materials todetermine the optimum percentage of bitumen. Marshall stability test was applied onprepared samples which are used with changeable ration of stone dust % - industrialwaste % filler. Marshall stability and yield worths of changing were investigated inbitumen mixure which were used industrial waste. The usage of stone dust 0 % -industrial waste 7 % filler which was prepared to determine the water cohesion effectin conditional Marshall test, the most unsuitable case were investigated for stabilityand yield worths. According to the test results, it has been seen that the use ofindustrial waste filler materials could be used instead of stone dust filler in asphaltconcrete mixtures with the high heat and changing cure conditions.KEY WORDS : Filler / Marble Dust / Fly Ash / Phoshogypsum / Glass Dust/ Marshall Stability Test
Collections