Çoklu zeka kuramının ilköğretim altıncı sınıf fen bilgisi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesinin ÇokluZeka Kuramına göre öğretimi sonucunda ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin FenBilgisi dersindeki bu konuya ait başarıları üzerindeki etkilerini inceleyip,geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmaktır. Bu çalışma, Balıkesir merkez veİvrindi ilçesinden toplam 8 devlet okulundan olmak üzere öntestte 292, sontestte210 ilköğretim 6. sınıf öğrencisiyle 20042005öğretim yılı bahar sömestirindegerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu öntest sontestdeneysel araştırmamodeli kullanılmıştır. Çoklu Zeka Envanteri, çoktan seçmeli Elektrik Başarı Testideney ve kontrol gruplarına öntest olarak uygulanmıştır. Deney gruplarında çokluzekaya dayalı hazırlanmış ders planları kontrol grubunda ise geleneksel öğretimmetodu ile normal ders planları kullanılarak dersler işlenmiştir. Dokuz haftalıkuygulama sonrasında bütün gruplardaki öğrencilere aynı testler sontest olarak tekraruygulanmıştır.Testlerden elde edilen veriler betimleme istatistikleri ve tek faktörlü varyansanalizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilip değerlendirilmiştir. Araştırmanınsonuçlarına göre, Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğrenim gören öğrencileringeleneksel öğretim yapan öğrencilere göre ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik?ünitesinde daha başarılı oldukları gözlenirken, çoklu zeka alanları arasında anlamlıbir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Fen Bilgisi Eğitimi, Elektrik The purpose of this study is to determine an effect of Multiple IntelligencesTeaching method on sixth grade primary school students? science achievement onthe unit of ?How Effect Electricty in our Life? and compare this results to traditionalteaching method. This study was conducted with 292 (for pretest), and 210 (forpostest) sixth grade primary school students from the city of Balıkesir and district ofİvrindi in the spring semester of 20042005Education Years. Pretest ? posttestcontrol grup experimental design was used in the study. Multiple IntelligentInventory and Electricity Achievement Test were administered as pretest to bothexperimental and control groups. Then students in experimental groups wereexposed to the Multiple Intelligent teaching methods. In control groups, traditionalteaching metod was used. After nine weeks of treatment, all the students were (bothgroups) posttested with the same tests used in pretest.The data obtain in the study were analyzed using by analyses of variance(ANOVA) methods and descriptive statistics. Acording to analyzed results, it isconcluded that Multiple Intelligences Method was more effective than traditionalone with respect to Electricity Achievement test percent scores? however, nodifference was found in terms of Multiple Intelligent Inventory scores.Key Words: Multiple Intelligences Theory, Science Education, Electricity
Collections