Eğitimciler için yeni bir web aracı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen bilgisayar ve İnternet teknolojileri hayatın her alanını olduğu gibieğitimi de etkilemektedir. Eğitimin vazgeçilmez öğesi olan eğitimcilerin de bugelişmelere uyum sağlaması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda eğitimciler,web teknolojilerini kullanarak okuldaki eğitim ? öğretim faaliyetlerini çok dahaverimli hale dönüştürme şansına sahip olmaktadırlar.Bu çalışmanın amacı eğitimcilerin web sayfa tasarımındaki temel ihtiyaçlarınıkarşılayacak bir aracın geliştirilmesidir. Bu araç içerisinde kullanılan grafiklerAdobe Photoshop, web sayfalarının görsel tasarımı Macromedia Dreamweaver vekaynak kod yazımı da Quanta Plus uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. Geliştirilenweb aracını eğitimcilerin kullanmaları sağlanmıştır.Web aracını kullanan eğitimcilerin görüşlerinin alınabilmesi için geliştirilen20 maddelik Likert tipi anket uygulanmıştır. Web aracını kullanan ve anketicevaplandıran 35 eğitimciden alınan dönütler çerçevesinde anket istatistikselyöntemlerle değerlendirilmiş ve geliştirilen web aracının ortaya çıkan eksiklerigiderilmiştir. Sonuç olarak, eksikleri olmasına rağmen genel anlamda kullanılabilirbir araç olduğu görüşü elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İçerik Yönetim Sistemleri, Eğitim Yönetim Sistemleri, WebTasarım Aracı, Uzaktan Eğitim The development of computer and Internet Technologies affects education asit is in all parts of the life. It comes into existence that educators who are essentialpart of the education systems have to adopt these developments Thus; educators mayhave an opportunity to transform information more efficiently by using webtechnologies.The aim of this research is to develop a tool that meets educators? basic needsin web page design. The graphics of the tool was designed using Adobe Photoshopwhereas for page design Macromedia Dreamweaver was used and the source codewas written in Quanta Plus software.A 20 item Likert type questionnaire was administered to the educators whoused the web tool in order to get their ideas. The data were collected from 35educators who used and filled the questionnaire and analyzed statistically. Theshortcomings of the web tool were removed according to the feedback received fromthe educators. As a consequence of collected opinions, it is decided that the web toolwill have a contribution to the education.Keywords: Content Management System, Learning Management System, WebDesign Tool, Distance Education
Collections