Tek yön sistemlerin çift yöne dönüştürülmesinin sonuçları ve performans analizi üzerine araştırma (Balıkesir ve İzmir örnekleri)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu aratırmanın amacı tek yön sistemleri ve çift yön sistemlerininperformanslarını karılatırmaktır. Aratırmada zmir ve Balıkesir illerinde seçilmiolan kavaklar üzerinde çalıılmıtır. Balıkesir ilinde seçilen kavaklarda hacimsayımları yapılmı ve sinyal devreleri incelenmitir. Her iki ilde de trafik çift yönlüolarak ilemektedir. Mevcut durumlara ek olarak tek yön sistemli çözümler içerenalternatifler sunulmutur. Elde edilen tüm veriler ve oluturulan alternatif durumlarSynchro 4 programında da kullanılan formüller ile çözümlenmi ve sonuçlarkarılatırılmıtır. Çözümlerde iki farklı aır araç yüzdesi kullanılarak, aır araçyüzdesinin kavak üzerindeki etkileri de belirlenmitir. Elde edilen sonuçlara balıolarak, her iki ilde de tek yön sistemleri içeren çözümlerin çift yön sistemlerden dahabaarılı sonuçlar verdii belirlenmitir. Fakat yol içi parkları gibi tek yön sistemlerinileyiinde etkili olan faktörler de çözümlere etkitilirse sonuçlar deiecektir. Sonuçolarak tek yön ve çift yön sistemlerinin, oluturulacakları yol aının, kullanıcıları vesistemin yer aldıı yerleim biriminin özellikleri göz önünde bulundurulduutakdirde tek yön veya çift yön sistemlerden hangisinin daha uygun olabileceibelirtilebilir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: tek yön sistemler / çift yön sistemler / kavaksinyalizasyon / gecikme The aim of this research is to compare the performance of one way systemsand two way systems. In the research, the intersections chosen in zmir andBalikesir were examined. The anumarition of volume was done for the intersectionschosen in Balikesir and periods of signals were examined. In both cities the trafficfunction in both direction. Add into the existance situation many alternativesincluding one way systematic conclusions were presented. Data found and alternativesituation formed, by using the formulas used also in synchro 4, were calculated andthe conlusions were compared. In calculation, using two differenc percentage ofheavy vehicle, the effects of the percentege of heavy vehicle on the intersection werealso determined. Connected with the conculusions, in both cities, it is determinedthat the conclusions including one way system has successful results than two waysystem. However, if the factors effecting the function of one way system such asparking lots in the route are forced to effect the conclusion, then the conclusions willchanged. As a conclusion, if taking into consideration of the users of theaccomodition route system which will be formed by one way and two way systemsand the settelement with in which the accomodition route system takes part, it can bestated of which way system is suitable.KEYWORDS: one way systems / two way systems / intersectionsignalization / delay
Collections