Show simple item record

dc.contributor.advisorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorKaya, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:24Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61971
dc.description.abstractBu araştırmada fen eğitiminde bilim tarihi destekli öğretimin öğretmenadaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerine etkisi olup olmadığını araştırmakamaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için örneklem olarak Fen BilgisiÖğretmenliği Ana Bilim Dalı dördüncü sınıf ikinci öğretimde okuyan 32 öğrencialınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda bilimin doğası anlayışını kazandırmayayönelik bilim tarihi destekli model dersler oluşturulmuştur. Model dersler?Öğretmenlik Uygulaması? dersinde haftada iki saat olmak üzere beş haftauygulanmıştır. Model dersler öncesinde ve sonrasında öğrencilerin bilimin doğasınailişkin görüşlerini belirlemek için geliştirilen VOSTS ölçeği ön test ve son test olarakuygulanmıştır. Ayrıca uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilerle yarıyapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Uygulama sonrasında fen eğitimi uzmanındanve öğrencilerden model derslere ilişkin izlenimlerini belirttikleri metinler yazmalarıistenmiştir. Toplanan çok yönlü veriler değerlendirildiğinde model derslerinöğrencilerin mantıksal sorgulama görüşünü olumlu yönde etkilediği sonucunaulaşılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen yetiştirme programlarında öğretmenadaylarına, öğrencilere bilimin doğası anlayışını kazandırmalarını sağlayacak etkinliklerhazırlamalarına ve bunları derslerde etkili olarak kullanmalarına fırsat yaratılmasıönerilmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Bilimin Doğası/ Bilim Tarihi/ Fen Eğitimi/ ÖğretmenEğitimi
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate whether or not the history of science(HOS) instruction influences the views of pre-service primary science teachers aboutthe nature of science (NOS). In order to achieve the aim, 32 pre-service primaryscience teachers attending science teacher education program was selected as thesample of the study. In light of the objectives of the study, model lessons emphasizingHOS were designed to provide pre-service primary science teachers to gain the aspectsof NOS. Model lessons were carried out within two hours in the ?TeachingApplications Course? throughout the five-week program. VOSTS inventory which wasdesigned to determine the news of students about NOS was administered to pre-servicescience teachers as pre and post-tests before and after model lessons. Furthermore, inconjunction with VOSTS inventory, semi-structured interviews were conducted beforeand after model lessons. After the instruction, both a science educator and participantswere required to reflect their ideas about model lessons in the text format. When thedata obtained were analyzed, the fact that the model lessons had a positive impact onthe views of pre-service primary science teachers about only logical reasoning wasfound. Finally, it was recommended that the activities addressing the aspects of NOSfor pre-service primary science teachers should be prepared to enhance theunderstandings of NOS and the opportunity should be given them to use these activitieseffectively in their classes.KEY WORDS: Nature of science/ History of science/ Science education/Teacher educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitiminde bilim tarihi destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim doğasına ilişkin görüşlerine etkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the effect of history of science supported teaching on pre-service primary science teachers? views about the nature of science in science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9007989
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177971
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess