Mutlak değer konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan arastırmanın amacı; 10. sınıf ögrencilerinin mutlak deger konusunailiskin hatalarının ve kavram yanılgılarının belirlenerek etkinlik yöntemi ilegiderilmesidir. Çalısmanın evrenini Balıkesir ilindeki ortaögretim 10. sınıfögrencileri, örneklemini ise Balıkesir Merkez Anadolu Teknik ve Teknik Liseögrencileri olusturmustur (Ndeney=35, Nkontrol=32, Ntoplam=67).Çalısmada ölçme aracı olarak; ön test, son test ve akılda tutma testindenyararlanılmıstır. Ön test yardımıyla; ögrencilerin mutlak deger konusuna iliskinkavram yanılgıları tespit edilmistir. Çalısmanın devamında; mutlak degerkonusu, deney grubu ögrencilerine etkinlik yöntemi ile kontrol grubuögrencilerine ise geleneksel yöntem ile islenmistir. Etkinlik temelli ögretimsürecinde 15 farklı etkinlikten yararlanılmıstır. Etkinliklerin belirlenmesinde;çesitli arastırmalardan ve yeni matematik programına göre hazırlanmıs derskitabından yararlanılmıstır.Deney ve kontrol grubuna yönelik ögretimin sonuçları, son test ve akıldatutma testi yardımıyla karsılastırılmıstır. Test sonuçları incelendiginde, etkinlikyöntemine göre dersin islendigi deney grubu ögrencileri ile geleneksel ögretimyönteminin uygulandıgı kontrol grubu ögrencilerinin son test ve akılda tutmatesti puanları arasında deney grubu ögrencileri lehine anlamlı farklılık oldugubelirlenmistir.Bilgiyi olusturma sürecinde ögrenciyi aktif kılan, ögrenme sürecininkavramsal problemler ve etkinlikler çerçevesinde organize edildigi etkinlikyönteminin mutlak deger konusunun ögrenilmesinde ve akılda kalmasındageleneksel yönteme göre daha etkili oldugu görülmüstür.Anahtar Kelimeler: Geleneksel Yöntem, Etkinlik Yöntemi, Matematik Egitimi,Mutlak Deger, Kavram Yanılgısı. The aim of the study is to identify the 10th grade students? mistakes aboutabsolute value and by detecting the misconceptions dealing them with efficiencymethod. The universe of the study is the 10th grade students in Balıkesir andsample is the students of Balıkesir Merkez Anadolu Teknik and Teknik Lise(Nexperiment=35, Ncontrol=32, Ntotal=67).In the study, primary test, final test and keeping in mind tests are used asmeasuring devices. With the help of primary test, the students? misconceptionsabout absolute value are identified. Later, the absolute value subject is taught byusing efficiency method to experimental group and by traditional method tocontrol group. During the activity-based education process 15 different activitiesare used. To identify the activities; various researches and the new course bookdesigned in accordance with the new mathematics program are used.The results of the experimental and control group education are compared byusing final test and keeping in mind test. When the test results are examinedthere seemed a statistically significant difference between experimental groupwhich received efficiency method education and control group which receivedtraditional method in terms of test results of final and keeping in mind test. Thisstatistically significant difference is in favor of experimental group.It?s observed that the efficiency method which activates students duringknowledge building process and in which learning process is based onconceptual problems and activities is more useful in teaching absolute valuesubject and enhancing its possibility to be kept in mind when compared totraditional method.Key Words: Traditional Method, Efficiency Method, Mathematics Education,Absolute Value, Misconception.
Collections