Yapılandırmacılığa dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf sıvıların kaldırma kuvveti konusunda öğrencilerin başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, sıvıların kaldırma kuvveti konusunun YapılandırmacıÖgrenme Kuramına göre ögretimi sonucunda ilkögretim yedinci sınıf ögrencilerininFen Bilgisi dersindeki bu konuya ait basarıları üzerindeki etkilerini inceleyip,geleneksel ögretim yöntemi ile karsılastırmaktır.Bu arastırma, Balıkesir merkez ve Kepsut ilçesinden toplam 4 devletokulunda, 229 ilkögretim yedinci sınıf ögrencisiyle 2005/2006 ögretim yılı baharsömestrinde gerçeklestirilmistir. Arastırmada kontrol gruplu ön test-son test yarıdeneysel arastırma modeli kullanılmıstır. Deney gruplarında yapılandırmacı ögretimyöntemine uygun olarak hazırlanmıs ders planları ile, kontrol grubunda isegeleneksel ögretim yöntemine uygun olarak dersler islenmistir. Deney ve kontrolgruplarına Sıvıların Kaldırma Kuvveti Kavram Testi ve Fen Bilgisi Tutum ölçegi öntest-son test olarak uygulanmıstır. Ayrıca, deney grubuna ögretim sonrası yapısalcısınıf ortamı ölçegi ile ögrencilerin kendi ögrenmelerini degerlendirme ölçegiuygulanmıstır.Testlerden elde edilen veriler betimleme istatistikleri ve tek faktörlü varyansanalizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilip degerlendirilmistir. Arastırmada eldeedilen sonuçlara göre, Yapılandırmacı ögretim yöntemine uygun ögrenim görenögrencilerin geleneksel ögretim yöntemine göre Sıvıların Kaldırma Kuvvetikonusunda istatistiksel olarak daha basarılı oldukları bulunmustur. Ayrıca,yapılandırmacı ögretim yöntemine göre ögretim gören ögrencilerin fen bilgisi dersinekarsı olan tutumlarına ait ortalama puanları diger gruba oranla daha pozitif çıkmasınaragmen, bu fark gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bulunamamıstır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Yapılandırmacı Ögrenme Kuramı, Fen Bilgisi,Sıvıların Kaldırma Kuvveti, 7.Sınıf lkögretim Ögrencileri The purpose of this study is to determine an effect of Constructive TeachingApproach on seventh grade primary school student?s science achievement on thesubject of Buoyancy Force and compare this result to traditional teaching method.This study was conducted in four different primary public schools with 229seventh grade students from the city of Balıkesir and district of Kepsut in the springsemester of 2005/2006 educational years. Pretest ? posttest control group qusiexperimentaldesign was used in the study. Students in experimental groups wereexposed to the Constructive Teaching methods. In control groups, traditionalteaching method was used. Buoyancy Force Concept test and Science AttitudeSurvey were administered as pretest to both experimental and control groups. Afterthe treatment, all students were post-tested with the same tests used in the pretest. Inaddition to this, constructivist class environments survey and students assessment oftheir own learning survey were administered to only experimental groups.The data obtain in the study were analyzed using by analyses of variance(ANOVA) methods and descriptive statistics. According to analyzed results, it isconcluded that Constructive Teaching Approach was more effective than traditionalteaching method with respect to Buoyancy Force Concept Test percent scores. Inaddition to this result, it is found out that the constructivist teaching approach helpedstudents getting more positive attitudes toward science course when compare totraditional groups; however, this difference was not statistically significant.KEY WORDS: Constructivist Teaching, Science Education, Buoyancy Force,Seventh Grade Primary School Students
Collections