Yeni ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programının öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: Hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vizyonu fen ve teknoloji okur yazarı bireyler yetistirmek olan Yeni Fen ve Teknolojidersi ögretim programının uygulanmasının ögrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olumlubir etkisi olup olmadıgı, ön test son test kontrol gruplu desenin uygulandıgı bu arastırmadabelirlenmeye çalısılmıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak; fen bilgisi basarı testi,kavramsal anlama testi, yarı yapılandırılmıs görüsmeler ve fen bilgisi tutum ölçegikullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini 2006-2007 egitim ögretim yılında Bigadiç Atatürklkögretim Okulu'nda ögrenim gören 104 sekizinci sınıf ögrencisi olusturmaktadır.Ögretimden önce ögrencilere 22 soruluk fen bilgisi basarı testi uygulanarak testeverilen dogru yanıt ortalamaları arasındaki farka iliskisiz t testi ile bakılmıs ve kontrol vedeney grubunu olusturan ögrencilerin bulundugu subeler belirlenmistir. ?Hücre Bölünmesive Kalıtım? ünitesi deney grubunda yeni fen ve teknoloji dersi ögretim programınınkazanımları ve ögrenci etkinlikleri baz alınarak islenmis, kontrol grubunda ise aynı ünitegeleneksel yöntemle islenmistir.Ögrencilerin ?Hücre Bölünmesi ve Kalıtım? ünitesi ile ilgili kavramsal anlamalarınıbelirlemek amacı ile örnekleme ön ve son test olarak ünite ile ilgili hazırlanmıs kavramsalanlama testi uygulanmıstır. Bunun yanında kontrol ve deney grubundan dörder ögrenci ileyarı yapılandırılmıs görüsmeler yapılmıstır. Ayrıca yeni Fen ve Teknoloji dersi ögretimprogramının uygulanmasının ögrencilerin fen dersine karsı tutumlarına etkisini belirlemekamacı ile ögretim öncesi ve sonrası fen bilgisi tutum ölçegi ile kontrol ve deney grubuögrencilerinin tutum puanları t testi ile karsılastırılmıstır.Ögretim sonrasında yeni Fen ve Teknoloji dersi ögretim programının uygulandıgıdeney grubundaki ögrencilerin kavramsal anlamalarının daha üst düzeyde gerçeklestigibelirlenmistir. Ayrıca ön testte kontrol ve deney grupları arasında anlamlı bir farkbulunmazken, grupların son test tutum puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkbulunmustur. Buna göre yeni fen ve teknoloji ögretim programının, geleneksel yönteme göreögrencilerin fen bilgisine karsı olumlu tutum gelistirmelerinde daha etkili oldugu sonucunada ulasılmıstır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Fen ve Teknoloji Ögretim Programı / Kavramsal Anlama /Hücre Bölünmesi ve Kalıtım In this study, it has been examined whether or not there is a positive effect of theapplication of new Science and Technology teaching program, which has a vision ofeducating scientifically and technologically literate individuals, on students? conceptualunderstanding with pretest post test control design. A science achievement test, conceptualunderstanding test, semi-structured interviews and science attitude scale were used as datacollection instruments in the study. The sample of the study consisted of 104 eight gradestudents who were educated at Bigadiç Atatürk Primary School in 2006-2007 educationperiod in Balıkesir.After the administration of the science achievement test, which had 22 questions,before instruction, the difference between the mean scores of students? were examined withindependent samples t-test to define the classes of control and experimental group students.Cell division and inheritance unit was taught by the use of the activities and course goals ofthe new science and technology teaching program to the experimental group whiletraditional method was applied to the control group during teaching of the same unit.Conceptual understanding test was applied as pre and post tests to determine theconceptual understanding levels of students about the ?Cell division and inheritance? unit.Moreover semi-structured interviews were conducted with four students from each group. Inaddition, attitude scores of experimental and control group students were compared with ttestbefore and after teaching to reveal the effect of the application of new Science andTechnology teaching program on the attitudes of students towards science course. It hasbeen found out that conceptual understanding of experimental group students, who weretreated with new Science and Technology course program, took place in higher levels afterteaching.Although there was no statistifically significant difference found (p> 0.01) betweentwo groups of students regarding the attitude scores in the pre test, the result of the post testexhibited that there was a statistically significant (p< 0.01) difference, which was in favourof the experimental group, among groups. Therefore, it can also be concluded that the newscience and technology teaching program is more effective than traditional teaching methodin devoloping positive attitudes against science course.KEY WORDS: New Science and Technology Teaching Programe / ConceptualUnderstanding / Cell Division and Inheritance.
Collections