İlköğretim ıı. kademe fen bilgisi derslerinde problem çözme becerisi ile kısa süreli bellek kapasitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi problemleriniçözme becerileri belirlenmeye çalışılmış ve problem çözme becerileri ile kısa sürelibellek kapasiteleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, Balıkesir merkez ilçedeki bir ilköğretim okulu8.sınıfında 2006-2007 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 209 öğrencisi(N KIZ :106, N ERKEK :103) oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama araçları olarak İşleyen Bellek Kapasitesi, CümleUzamı testleri, araştırmacı tarafından hazırlanan 14 tane açık uçlu sayısal ve sözelproblemlerden oluşan ?Yazılı Sınav? kullanılmıştır. Verilerin analizinde,değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede Pearson Momentler Çarpımı KorelasyonKatsayısı, kız ve erkek öğrencilerin testlerden elde ettikleri puanlar arasındaki farkınanlamlılığını belirlemek amacıyla ilişkisiz gruplar t-testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ilköğretim ikinci kademe Fen Bilgisi dersinde problemçözme becerisi ile kısa süreli bellek kapasitesi arasında anlamlı ve pozitif yönde ortadereceli bir ilişkin olduğu tespit edilmiştir. Kız ve erkek öğrenciler arasında cümleuzamı ve işleyen bellek kapasitesi test puanları, Fen Bilgisi Yazılı Sınavı sayısal vesözel bölüm puanları bakımından fark olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Problem çözme becerisi, kısa süreli bellek kapasitesi, FenBilgisi dersleri In this research, 8th grade students? skills they use in solving scienceproblems? and the relationship between these problem solving skills and their shortterm memory capacities were tried to be determined.The research sample is consisted of 209 8th grade students (106 girls, 103boys) who study at an Elementary School in Balıkesir city in 2006/2007 EducationYear.As the data collection tools; ?Working Memory Test (WMT)?, ?ReadingSpan Test (RST)? and a Written Examination (WE) consisted of 14 open-endedverbal and mathematical questions prepared by the researcher were used. Inanalyzing data, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient was used todetermine the relationship between variables whereas independent samples t-test wasused to test the significance of the differences of the mean test scores of girls andboys.The results of the research indicates that there was a meaningful andmoderately positive relationship between problem solving skills and short termmemory capacity and there was no significant differences between girls and boysbased on the scores obtained from RST, WMT and WE in Science courses in theelementary level.Key Words: Problem solving skills, Working memory capacity, Science courses
Collections