Kavram yanılgısı ve çoklu zeka alanlarının ilişkilendirilmesine dayalı bir öğretimin kavram yanılgılarının giderilmesindeki etkisinin incelenmesi `Mikroorganizmalar...?`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, öğretim sürecini olumsuz yönde etkileyendeğiskenlerden biri olan öğrenci kavram yanılgıları ile aynı öğrencilerin zeka alanlarıarasında bir iliski veya paralellik olup olmadığını tespit etmek, tespit edilen kavramyanılgılarının bazı zeka alanlarına spesifik olup olmadığını göstermek ve butespitlerin; tasarlanacak öğretim metoduna transferiyle olusturulacak yeni bir öğretimmodelini uygulayarak kavram yanılgılarını asmaktır.Bu arastırma; Balıkesir ?li Merkez okullarından birinde deney grubunu 33kontrol grubunu 30 öğrencinin olusturduğu iki farklı 6. sınıf öğrencileriyleyürütülmüstür..Betimsel yapıda olan bu arastırmada veri toplama aracı olarak; ?zararlıorganizmalar? konusuyla ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için hazırlanan biranket, ?görüsme formu yaklasımı?yla yapılmıs bir görüsme, verilen cevaplarınanalizi için analiz tabloları, öğrencilerin çoklu zeka alanlarını tespit etmek için; çokluzeka envanteri ve çoklu zeka alanları gözlem formu kullanılmıstır.Elde edilen veriler; öğretimi olumsuz yönde etkileyen kavram yanılgıları ileçoklu zekâ alanları arasında bir iliski olduğunu göstermektedir. Bu iliskiler dikkatealınarak yapılacak olan etkinliklerle zenginlesecek öğrenme- öğretme ortamının,profili çizilmeye çalısılmıs ve orijinal çerçeveler kazandırılarak bir öğretimtasarlanmıstır. Tasarlanan bu öğretim sonucunda; öğrencilerin ön bilgilerinde varolan kavram yanılgılarının giderildiği tespit edilmistir.ANAHTAR KEL?MELER: Kavram Yanılgısı, Çoklu Zekâ Teorisi, Öğretim The aim of this study is to determine whether there is a relationship orparallelism between the students? misconceptions, which negatively affect learningprocesses, and their intelligence area. Moreover, it is also aimed to show if certainmisconceptions are specific to certain intelligence areas and to overcome themisconceptions through a new teaching model that would be formed by transferringthe findings to the newly designed teaching method.This study was conducted in an elementary school in the city of Balikesir ontwo six grade classes, of which, one is the experimental (N = 33) and the other makesup the control (N = 30) groups.In this descriptive study, as the data collection instrument, a questionnaireformed to determine misconceptions about ?harmful organisms? subject, aninterview created using ?interview form approach?, analysis tables for the analysis ofcollected answers, to assess students? intelligence areas a multiple intelligenceinventory and a multiple intelligence areas observation form were used.According to the collected data; there is a relationship between themisconceptions that negatively affect teaching and the multiple intelligence areas. Aprofile of the teaching-learning environment, which would be enriched usingactivities developed by taking this relationship into account, was tried to be drawnout and a teaching with its original framework was planned. After performing thisteaching, it was found gut that the misconceptions existed in the preconceptions ofthe students were remedied.KEY WORDS: Misconception, Multiple Intelligence Theory, Teaching.
Collections