İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde yer alan kavramları anlama ve kazanma düzeyleri (yeni program pilot uygulaması Samsun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Yer Alan KavramlarıAnlama Ve Kazanma Düzeyleri (Yeni Programın Pilot UygulamasıSamsun İli Örneği)Günışık ÖKTEMTürkiye'de yapılandırmacı kuram temel alınarak 2004-2005 öğretim yılında yeni birilköğretim programı hazırlandı ve pilot uygulaması yapıldı. Bu çalışmada Yeni İlköğretimSosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kavramların 4. ve 5. sınıf öğrencileri tarafındananlama ve kazanma düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Programın hedeflerininbelirlenmesi için böyle bir araştırma önemlidir.Araştırma Samsun ilindeki pilot ilköğretim okullarında 2004-2005 öğretim yılındayapılmış tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. Tarama modeli türlerinden geneltarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Samsun ilindeki pilot okullardır. Örneklemiise Samsun merkez pilot okullarından random (tesadüf) yöntemiyle seçilen 4. ve 5. sınıföğrencileri oluşturmuştur.Araştırmacı tarafından 35 sorudan oluşan bir anket hazırlandı. Verilerin analizinde?SPSS 11.5? (Statistical Package for Social Sciences) Paket Programı kullanılarak frekans (f)ve yüzde (%) hesaplamaları yapılmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilere sorulan 30 kavramdan tam öğrenme alt sınırı olan%70 ve üzerine 4. sınıflarda 6 kavramda 5. sınıflarda ise 10 kavramda ulaşılmıştır.Kavramları tanımlamaya yönelik sorulan kavramlardan anlama düzeyindeki cevaplar 4.sınıflarda %9,12; 5. sınıflarda %7,6 olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yeni Sosyal Bilgiler Programı, Yapılandırmacı Yaklaşım, SosyalBilgiler Öğretimi, Kavram, Kavram Öğretimi. The 4th and 5th Grade Students? Success in Understanding and Acquisition of BasicConcepts in the Social Studies (New Program?s Pilot Implementation the Case )Günışık ÖKTEMTaking the constructive theory as a basis, a new primary school program was preparedand implemented as a pilot program in Turkey during the academic year of 2004-05. Thepurpose of this study was to search for the levels of understanding and learning of concepts bythe forth and the fifth grade students, contained in the New Primary School Social StudiesProgram. Such a research is very significant for the determination of the aims of the program.The research is a descriptive study in the model of survey, being done in the sampleprimary schools, in Samsun, the 2004-05 academic year. In this study the general surveymethod was used. The subject sample for this study included only the fourth and fifth gradestudends where randomly choosen from the center shools in Samsun.The questionnarie which consisted of 35 questions was used and developed by theresearcher. By using the packet program ?SPSS 1.5? (Statistical Package for Social Sciences),scores the calculations of frequency (f) and percentage (%) was calculated for the analysesof the data.Of 30 concept only 6 concepts in the fourth grades and 10 concepts in the fifth gradeswere reached at the mastery learning. The questions asked for the concept explanation 9,12%of respondents was reached at the level of understanding in the fourth grades and 7,6% ofthem in the fifth grades.Key Words: New Social Studies Program, Constructivist Theory, Teaching SocialStudies, Concept, Teaching Concept.
Collections