Sosyal bilgiler eğitiminde gezi-gözlem metodunun uygulanmasına ilişkin bir araştırma (Tokat örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Tokat ilindeki ilköğretim ikinci kademede görev yapan Sosyal Bilgileröğretmenlerinin gezi-gözlem metodunu kullanma durumları ve sıklıklarını betimlemek vemetodun kullanılmasında varsa karşılaşılan problemleri incelemek amacıyla yapılmıştır.Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin gezi-gözlem metoduyla ilgili görüşlerini belirlemekve metodu kullanıp kullanmadıklarını tespit etmek için katılımcılara 30 sorudan oluşan biranket uygulanmıştır. Araştırmaya Tokat ili merkez okullarında ve merkeze bağlı köylerdeayrıca ilçeler ve ilçelere bağlı köy ilköğretim okullarında görev yapan 154 Sosyal Bilgileröğretmeni katılmıştır.Elde edilen veriler SPSS 11.0.0 paket programı ile kodlanmış ve analiz edilmiştir.Analizler sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin gezi-gözlem metodunun öğrencilerinderslerdeki başarılarını artıracağı yönünde faydalı bir metot olarak gördükleri veöğretmenlerin büyük çoğunluğunun söz konusu metodu derslerinde kullandıkları sonucuortaya çıkmıştır.Bu çalışmanın en önemli bulgularından biri de Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin büyükçoğunluğunun gezi-gözlem metodunun uygulamasıyla ilgili bilgilerinin yeterli olmadığısonucudur. Bu bakımdan öğretmenlere gezi-gözlem metodunun uygulanması ile ilgili birhizmet içi eğitim verilmesi ve böylece öğretmenlerin derslerde gezi-gözlem metodunu dahasağlıklı şekilde uygulamalarının sağlanacağı önerilmektedir. Yapılan literatür taramasındaİlköğretim Sosyal Bilgiler öğretiminde gezi-gözlem metodunun kullanılma durumu ile ilgilibir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırmanın ilgili literatüre önemli katkısı olacağıdüşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Gezi-Gözlem Metodu. This study aims at describing the frequency and the usage condition of field-tripmethods which are used by the teachers working at secondary schools in Tokat and alsoresearching the problems that are faced at during the application of this method.The poll of 30 questions were asked to participants in order to determine whetherfield-trip methods are used by Social Studies teacher ready views about this. 154 SocialStudies teachers, working at secondary schools around Tokat, participated in this search.Datas were coded and analysed by package program called as SSPS. 11.0.0. the resultssuggest that Social Studies teachers see field-trip method very useful and many of them haveused it.The major findings in this study indicated that secondary social studies teachers do nothave enough knowledge about `field-trip? method. Thus, this study suggest that severalseminers about this method should be given to secondary social studies teachers. This study isof crucial value for social studies education in Turkey because, as the literature of this studyclearly has shown, in Turkey, there has been no study on the place of field-trip in socialstudies education.Key Words: Secondary School, Social Studies Education, Field-Trip.
Collections