Eğitim yöneticilerinin internet kullanımına ilişkin tutumlarının işkoliklik eğilimleri üzerine etkilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkiye genelindeki ilköğretim ve ortaöğretim kurumları yöneticilerinin internete yönelik tutumlarının işkoliklik eğilimleri üzerine etkilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama paketinde, İnternet Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği (Tavşancıl & Keser, 2002), İşkoliklik Envanteri Türkçe Formu (Kart, 2005) ve araştırmacı tarafından geliştirilen bir grup demografik soruya yer verilmiştir. Araştırmaya 203 yönetici katılmış, veri toplama süreci internet üzerinden yürütülmüştür. Elde edilen veriler SPSS 11.00 paket programında analiz edilmiştir.Analizler sonucunda, eğitim yöneticilerinin internet kullanımına ilişkin tutumları ile işkoliklik eğilimleri arasında pozitif yönde bir ilişki belirlenmiştir. Bunun yanında, internet kullanımına ilişkin tutumları ve işkoliklik eğilimlerinin bağımsız değişkenlere göre farklılaşma durumları incelenmiş, çeşitli farklılıklar tespit edilmiştir. Yöneticilerin interneti kullanma amaçlarındaki çeşitliliğe paralel olarak, işten sosyal hayatın diğer yönlerinden daha fazla zevk alma eğilimlerinde artış görülmektedir. Eve iş götürme, hafta sonu çalışma gibi iş alışkanlıkları da internete yönelik olumlu tutumlar paralelinde artmaktadır. Ayrıca, haftada 50 saatten fazla çalışan, hafta sonu işi için 5 saatten fazla zaman ayıran, evine ayda 5 kez ve üzerinde iş götüren eğitim yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri artmaktadır. Alanyazın tarandığında, eğitim yöneticilerinin internete yönelik tutumlarının işkoliklik eğilimleri üzerine etkilerini inceleyen başka bir araştırmaya rastlanmamıştır. Araştırmanın bu yönüyle literatüre anlamlı katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The relationship between attitudes on the use of the internet and the levels of workaholism among primary and secondary school administrators were investigated in the present study. The data were collected from a total of 203 administrators by means of the Internet Usage Attitudes Scale (Tavşancıl & Keser, 2002), Turkish version of the Workaholism Inventory (Kart, 2005) and several demographic questions such as gender age, tenure, and ect. Results show that there is a positive correlation between the internet usage attitudes and workaholism levels. In addition, there found some differences on the internet usage attitudes and workaholism levels across several independent variables used in the study. It is found that administrators take pleasure in working more than other aspects of social life according to the aim of the internet usage. The habits such as working at home and on weekends increase in terms of positive attitudes of the internet usage. However, administrators who work more than fifty hours in a week, more than five hours on weekends and more than five times at home in a month, have higher workaholism tendecies. A reiwev of the literature showed no study on the topic inverstigating the internet usage attitudes and workaholism tendency among primary and secondary school administrators. Thus, we hope that this study makes significant contribution to the literature.
Collections