Velinin Liderliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Egitilmis insan gücüne olan ihtiyacın artması ile birlikte okulların önemi de artmıstır.Ancak okulların tek baslarına basarılı olmaları ve kaliteli ögrenci yetistirmeleri oldukçazordur. Bu kaliteye ulasabilmek için velilerin etkin olarak egitim sürecinde yer almalarıgerekmektedir (Çetinkaya ve Gülmez, 1999). Bu nedenle okul ve aile etkilesimi ve isbirligi sonderece önem tasımaktadır. Okullarda etkili egitimi gerçeklestirebilmek için, okulların velilerleolan iliskileri önem tasımaktadır.Bu arastırmanın amacı, Tokat ili, merkez ilçesindeki ilkögretim okulu 1. kademedeögrenim gören ögrencilerin velilerinin okullarda liderlik özelligi gösterip göstermediklerinintespit edilmesidir. Bu amacı gerçeklestirmek için yapılan arastırma tarama modelindedir.Arastırmada öncelikle arastırmacı tarafından literatür taraması yapılmıs, uzman görüsleri dealınarak amaca uygun ölçme aracı gelistirilmistir. Hazırlanan besli likert tipi anket örneklemgrubuna uygulanmıstır. Arastırmanın örneklemini 2006?2007 egitim-ögretim dönemindeTokat ili, merkez ilçesindeki ilkögretim okullarından tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen380 ögrenci velisi olusturmustur. Anket yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde % vefrekans, tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) ve Kruskal-Wallis `ten yararlanılmıstır.Faktör analizi yapılarak anket maddelerinin tanımlanabilen faktör yükleri isimlendirilmistir.Arastırmanın sonucunda; ilkögretim okulları 1. kademedeki velilerin ilkögretimokullarında moral, kalite, vizyoner liderlik özelliklerini sergiledikleri, ögretimsel, egitimsel,gelisimsel, karizmatik liderlik özelliklerini sergilemedikleri belirlenmistir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, veliler, velinin lideri. Schools have gained importance with an increase in the need for educated manpower.But it is considerably difficult for schools to be succesful and bring up qualified students byonly themselves. Parents should actively take arts in the process of education in order to reachthat quality (Çetinkaya and Sönmez 1999). Thus, interaction and cooperation between schooland parents are extremely important. Relation with parents has great importance in schools toachieve effective education.The goal of this research is to determine whether the parents of the students of firstgrade in primary schools in central Tokat have a tendency for leadership or not. The researchto achieve this goal is done in scanning type. The researcher has done a literature scanningand developed a means of evaluation taking the authorities comments int consideration. Aquintet likert type questionnaire has been prepared and carried out on sampling group. Thesampling of the research were 380 parents chosen by easy sampling method from primaryschools in central Tokat in 2006?2007 education and training year. Percantage (%),frequency, one-directional varience analysis (ANOVA) and Kruskal-Wallis testes were usedin the analysis of the data obtained from questionnaires. The recognizable factor elements ofquestionnaire titles have been named by analysing factors.The results of the research have shown that the parents of the studens studying in firstgrades of primary schools have proved to be moral and qualified leaders with a good vision.On the other hand they failed in being an educational, training and developmental leaders.Key words: Leadership, parents, parents of leader
Collections