Tükenmişlik sendromu ve tükenmişlik sendromuna etki eden faktörler (Gaziosmanpaşa Üniversitesi akademik personeli üzerinde bir analiz)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz çalısma hayatını olumsuz yönde etkileyen unsurlardan birisi detükenmislik sendromudur. Tükenmislik sendromu ilk kez 1974 yılında Freudenbergertarafından tanımlanmıstır. Freudenberger (1974) tükenmisligi ?basarısız olma,yıpranma, enerji ve gücün azalması veya tatmin edilemeyen istekler sonucunda bireyiniç kaynaklarında meydana gelen tükenme durumu? seklinde ifade etmistir. Sonrakiyıllarda farklı is alanları ile ilgili olarak bu kavram üzerine pek çok arastırmayapılmıstır.Tükenmislik sendromu hem bireysel hem de örgütsel açıdan olumsuz etkilereyol açan bir olgudur. Bu çalısmada, Gaziosmanpasa Üniversitesi'nde görev yapanakademik personelin yasadıgı tükenmislik düzeylerini saptamak, bazı degiskenler iletükenmislik düzeyleri arasındaki iliskiyi tespit etmek ve bu noktadan hareketle tükenmesorununun kaynagını belirleyerek soruna çözüm önerileri getirmek amaçlanmıstır.Çalısmada akademik personelin duygusal tükenme ve duyarsızlasma altboyutları açısından orta, kisisel basarı alt boyutu açısından ise yüksek düzeydetükenmislik yasadıkları tespit edilmistir. Çalısmanın sonunda arastırma bulgularınadayanarak akademik personelin yasadıgı tükenmisligi azaltabilecek önerilersunulmustur. Burnout is one of the component, that effect the work life negatively. It is firstdefined by Freudenberger in 1974. Freudenberger (1974) defined burnout as?exhaustion of energy, power or sources caused by excessive demands; progressingstress process; and the loss of idealizm?. Today, there are a lot of study about thissubject.Burnout syndrom is a fact that has negative effects on both personnel andorganizational dimensions. Aim of this study is to identify the burnout levels ofacademic personnel in Gaziosmanpasa University, to evaluate the relationship betweensome variables of academic personnel?s burnout level and finally, by determining theorigin of burnout problem, to create dealing methods with burnout syndrome.In this study, academic personnel reported moderate levels of emotionalexhaustion and depersonalization, but high level of reduced personal accomplishment.At the end of the research, according to the diagnosis of the research some methods todiminish the academician?s burnout are advised.
Collections