Show simple item record

dc.contributor.advisorErginer, Aysun
dc.contributor.authorAteş, Bariş
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:26Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619435
dc.description.abstractİlköğretim okulu yöneticilerinin; kendilerini denetleyen ilköğretim müfettişlerinin yeterliklerine ilişkin görüşleri ve beklentilerinin belirlenmesi, denetim sisteminin sağlıklı işlemesi açısından önemli görülmektedir. Bu araştırmada okul yöneticilerinin, ilköğretim müfettişlerinin yeterliklerine ilişkin görüş ve beklentilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini Tokat Merkez, Almus, Niksar, Turhal ve Yeşilyurt ilçelerindeki 131 ilköğretim okulunda görev yapan 390 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli ve nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anketle toplanmıştır. Verilerin analizinde F, t, Kruscall-Wallis, Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz uygulanmıştır.Araştırmada; okul yöneticilerinin %57,2'sinin eğitim fakültesi mezunu olduğu, %3,9'unun kadın olduğu ve çok azının (%1,7) yüksek lisans mezunu olduğu bulunmuştur. Müfettişlerin teknik yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri olumlu olmasına karşın, karar ve insancıl yeterliklere ilişkin olumsuz görüş belirttikleri belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin müfettişlerden beklentisi daha çok insancıl yeterliklerin geliştirilmesi yönündedir. Bu sonuçlar doğrultusunda; müfettişlerin hizmet içi eğitim faaliyetlerinde yeterlik temelli programların ön planda tutulması ve yeterliklerin gelişimi açısından müfettişlerin lisansüstü öğrenim görmelerinin teşvik edilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim okulu yöneticisi, ilköğretim müfettişi, yeterlik.
dc.description.abstractPrimary school administrators? opinions regarding their supervisors? sufficiency and determine expectations are appreciated significant for a healthy supervision system. The purpose of this study is to determine expectations of school administrators and opinions about their supervisors? competency. The sample of study constitutes 390 primary school administrators studying at 131 different primary schools in subprovinces like Almus, Niksar, Turhal, Yeşilyurt and in the centre of Tokat. In this research, case study was used which composes both scanning model and qualitative research patterns. Data were collected by a questionnaire developed by researcher. While analysing data,it was benefited from F, t, Kruscall-Wallis and Tukey tests. In analysing qualitative data, descriptive analysis was applied.The study results showed that, 57.2 percent of school administrators are graduate from education faculties, 3.9 percent is woman and a very small number of (1,7) school administrators are completed master degree. It was determined that, although school administrators? opinions concerning their supervisors? technical competency are positive, ideas about supervisors? managing decision process and humanist relations competencies are negative. The expectations of school administrators from supervisors are considerably directed on improving humanist relations sufficiency and being open different opinions and ideas. Under the light of these results; encouraging supervisors to get competency-focused programs and promoting them to complete a master degree program or proficiency in supervision for improving their sufficiencies was suggested.Key Words: Primary school administrator, supervisor, competency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ilköğretim müfettişlerinin yeterliklerine ilişkin görüş ve beklentileri
dc.title.alternativePrimary schools inspectors competence concerning primary schools administrator opinions and expectations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmController
dc.identifier.yokid313444
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219925
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess