Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Sedat
dc.contributor.advisorBaşol, Gülşah
dc.contributor.authorAr Toprak, Güleç
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:24Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619425
dc.description.abstractGünümüzde evrensel değer ve ilkelerin ulusal programlarda daha fazla yer aldığını gözlüyoruz. Eğitim kurumlarını ve programlarını daha demokratik hale getirmeye yönelik çalışmalar arasında farklılık, çoğulculuk ve çokkültürlülük konuları önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışma Jojeph G. Ponterotto tarafından geliştirilen (1998) Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeğinin bir adaptasyon çalışmasıdır. Çalışmanın amacı Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeğinin Türkçeye uyarlamasının yapılarak geçerlik ve güvenilirliğinin ortaya konulmasıdır. Türkçe uyarlama çalışması yapılan ?Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeği? Tokat ili ve ilçelerinde görev yapan random örneklemeyle seçilmiş farklı branşlardaki 135'i kadın 280'i erkek olmak üzere toplam 415 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.00. paket programı ile kodlanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tercüme ve dil geçerliği sağlanan ölçeğin güvenilirliği Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .74 olarak bulunmuştur. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek boyutluluğunun desteklendiği görülmüştür.Yapılan literatür taraması sonucunda ülkemizde öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırmanın ilgili literatüre önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Çokkültürlü Eğitim, Farklılık, Öğretmen Tutumları, Güvenirlik, Geçerlik.
dc.description.abstractWe have been witnessing an increasing interest in integrating universal values and principles into national curriculum. Among others, attempts on democratizing educational institutions and curriculum, diversity, pluralism and multiculturalism have an important place for democratic educational policies. This is an adaptation study of Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS) developed by Jojeph G. Ponterotto (at al. 1998). The purpose of the current study is to investigate the reliability and validity of Turkish version of Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS). Having adapted into Turkish, the scale was applied to total 450 teachers selected randomly from different branches in Tokat, Turkey, of which 135 female and 280 male. The data, collected for the study, was analyzed by SPSS software program, version 15.00. Cronbach Alpha coefficient for the reliability of the Turkish version of the TMAS was found to be .74. As a result of the factor analysis, there was sufficient proof on the single dimensionality of the scale.The relevant literature review revealed no national studies on the adaptation of teachers? multicultural attitude scale. In this respect, we believe that the current study is of importance for intercultural studies, and can make substantial contribution to Turkish education literature in this regard.Key Words: Multicultural education, diversity, teacher attitudes, reliability, validity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin çokkültürlü tuum ölçeği`nin (teacher multicultural attitude survey) güvenirlik ve geçerlik çalışması
dc.title.alternativeThe reliability and validity study of teaher multicultural attitude survey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReproducibility of results
dc.identifier.yokid302389
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214569
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess