Öğretmenlerin çokkültürlü tuum ölçeği`nin (teacher multicultural attitude survey) güvenirlik ve geçerlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde evrensel değer ve ilkelerin ulusal programlarda daha fazla yer aldığını gözlüyoruz. Eğitim kurumlarını ve programlarını daha demokratik hale getirmeye yönelik çalışmalar arasında farklılık, çoğulculuk ve çokkültürlülük konuları önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışma Jojeph G. Ponterotto tarafından geliştirilen (1998) Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeğinin bir adaptasyon çalışmasıdır. Çalışmanın amacı Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeğinin Türkçeye uyarlamasının yapılarak geçerlik ve güvenilirliğinin ortaya konulmasıdır. Türkçe uyarlama çalışması yapılan ?Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeği? Tokat ili ve ilçelerinde görev yapan random örneklemeyle seçilmiş farklı branşlardaki 135'i kadın 280'i erkek olmak üzere toplam 415 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.00. paket programı ile kodlanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tercüme ve dil geçerliği sağlanan ölçeğin güvenilirliği Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .74 olarak bulunmuştur. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek boyutluluğunun desteklendiği görülmüştür.Yapılan literatür taraması sonucunda ülkemizde öğretmenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırmanın ilgili literatüre önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Çokkültürlü Eğitim, Farklılık, Öğretmen Tutumları, Güvenirlik, Geçerlik. We have been witnessing an increasing interest in integrating universal values and principles into national curriculum. Among others, attempts on democratizing educational institutions and curriculum, diversity, pluralism and multiculturalism have an important place for democratic educational policies. This is an adaptation study of Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS) developed by Jojeph G. Ponterotto (at al. 1998). The purpose of the current study is to investigate the reliability and validity of Turkish version of Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS). Having adapted into Turkish, the scale was applied to total 450 teachers selected randomly from different branches in Tokat, Turkey, of which 135 female and 280 male. The data, collected for the study, was analyzed by SPSS software program, version 15.00. Cronbach Alpha coefficient for the reliability of the Turkish version of the TMAS was found to be .74. As a result of the factor analysis, there was sufficient proof on the single dimensionality of the scale.The relevant literature review revealed no national studies on the adaptation of teachers? multicultural attitude scale. In this respect, we believe that the current study is of importance for intercultural studies, and can make substantial contribution to Turkish education literature in this regard.Key Words: Multicultural education, diversity, teacher attitudes, reliability, validity.
Collections