6., 7. ve 8. sınıflarda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ile geleneksel yaklaşımın karşılaştırılmasına yönelik uygulamalı bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin kesir kavramını öğrenmelerinde geçirmiş oldukları süreç nitel bir yöntemle araştırılmak istenmiştir. Araştırmada nitel araştırma örnekleme yöntemlerinden, amaçlı örnekleme yöntemleri arasında yer alan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi seçilmiştir. Sivas İli Çeltek Köyü'nün ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 21 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Her sınıf öğrencilerin kazanım ve yanılgıları, düşünceleri üzerinden ayrı ayrı incelenmiştir. Bu bağlamda amaç, düşünceler üzerinden kavramsal bir resim oluşturmak olduğu için kavram haritaları üzerinde sayısal açıklamalara yer verilmemiştir. Sadece günlük hayatta kullanıma ilişkin olarak öğrencilerden gelen düşüncelerde sayısal ifadeler kullanılmıştır.Ön ve son kavram haritaları araştırmacı tarafından analiz edilerek, öğrenciler ile ilgili bulgular toplanmış ve bu bulgular öğrencilerin kesir kavramını öğrenmelerine yönelik geçirmiş oldukları süreçler çerçevesinde yorumlanmıştır. Öğrencilerin düşünceleri yarı yapılandırılmış görüşme formları yardımıyla alınmıştır. Bulgular aşağıdaki gibi özetlenebilir:?Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri kesir kavramının bölme kavramıyla olan ilişkisini algılayamamışlardır.?Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin kesir kavramının öğrenimine yönelik uygulamalar öncesindeki ön şart bilgilerinin yetersiz olduğu görülmüştür.?Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflara ait öğrencilerin yaptıkları hataların, kavramları yanlış anlamadan(sezgisel tipli) kaynaklanan hatalar oldukları görülmektedir.?6. sınıf öğrencilerinin en fazla kavram yanılgılarına sahip olan öğrenciler oldukları görülmüştür. Bunu sırasıyla 7. ve 8. sınıflar takip etmektedir.?Öğrencilerin en çok toplama, çıkarma, pay ve payda kavramlarına yönelik yanılgılara sahip oldukları görülmüştür.?Öğrencilerin kesir kavramını öğrenimine yönelik uygulamalar sonrasında var olan kavram yanılgılarından kurtuldukları görülmektedir. Buna göre yapılandırmacı yaklaşıma göre geliştirilmiş olan öğretim etkinlilerinin, öğrencilerin kesirlere ait kavramları öğrenmeleri için iyi bir yöntem olduğu düşünülmektedir.Bu bulgular ışığında yapılandırmacı yaklaşımın ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarını artırmalarında olumlu etkiye sahip olduğu yorumu yapılmıştır. Bu sonuçlar ışığında literatüre katkı sağlaması düşünülen öneriler geliştirilmiştir. Literatürdeki yapılandırmacı yaklaşım ve yapılandırmacı matematik eğitimi ile ilgili çalışmalara farklı bir boyut kazandırması amaçlanan bu çalışmanınnın, gelecekte köy okullarında yapılabilecek farklı çalışmalarla desteklenebileceği düşünülmüştür.Anahtar kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, matematik eğitimi. In this study, the duration that the 6th, 7th and 8th grade students have while learning fractions is wanted to researched in a qualitative way. In this research, maximum variety sampling method, included in purposeful sampling methods, which is one of the qualitative sampling methods was choosen. 21 students in secondary schools in Sivas and Evren, Çeltek, during 2007-2008 second period are choosen as sample. The acquisitons and delusions of every grade students were analyzed seperately through their thoughts. In this context since the aim was to create a picture out of these thoughts, quantitative explanations were not given place on conceptual maps. Quantitative explanations were only used on the thoughts coming from the students related to the daily life.First and last conceptual maps are analysed by the researcher, the findings about the students are collected and these findings were interpreted with the framework of the students? learning duration of the fractions. Students? thoughts were taken with the help of the semi-cunstructed interview forms. To sum up the findings:?6th, 7th and 8th grade students didn?t perceive the relationship between the fractions and division?It was seen that the 6th, 7th and 8th grade students? pre-conditional knowledge relevant to students? learning the concept of fractions was deficient?It was seen that the mistakes of 6th, 7th and 8th grade students stemmed from misunderstanding of the concept?6th grade students were seen that they had the most conceptual delusions. Respectively the 7th and 8th grades followed the 6th grades students in this context.?The students mostly have delusions on addition, substuction, portion and denominator?It was seen that the students smoothed away their conceptual delusions after the practices about the students? learning fractions. With reference to this, the teaching techniques developped according to the constructivist approach ware good techniques for students? learning of the concepts related to the fractions.In the lights of these findings it was remarked that, costructivist approach have positive effects on increasing the success of studens in Maths classes in secondary school. In the lights oh these results some recommendations thought to contribute to literature were developped. It was thought that this study, aiming to bring a different dimension related to the studieies in constructivist approach and costructivist Maths teaching in literature, can be supported with different studies that will be done in village schools in the future.?Key words : Constructivist approach, Maths teaching
Collections