Nesnelerin karakteristik özelliklerinin değiştirilmesine dayalı etkinliklerin 6 yaş çocuklarının akıl yürütme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 6 yaş grubu çocuklarda karşılaştıkları duruma göre akıl yürütme şekillerinde bir farklılık olup olmadığının tespit edilip araştırmacı tarafından yapılan uygulamalarla genel olarak akıl yürütme becerilerine ve akıl yürütme şekillerinden tümevarım ve tümdengelim şeklinde akıl yürütme becerilerine katkı sağlanıp sağlanamayacağını tespit etmektir. Ayrıca yapılan uygulamanın çocukların dikkat becerilerine olan katkısı da saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin öntest-sontest kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Deney grubuna yapılan uygulamada çocukların yakın çevrelerinde gördükleri ve kullandıkları nesnelerin en belirgin özellikleri değiştirilerek çocuklara sunulmuş ve bu haliyle artık ne şekilde kullanılabileceğine yönelik çocuklardan açıklamalarıyla birlikte cevapları alınmıştır.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:1)Deney grubu ile yapılan çalışma sonucunda deney grubu ile kontrol grubu arasında genel olarak akıl yürütme becerilerinin puanları açısından anlamlı bir fark oluşmuştur. Bu puan farkı deney grubunun lehinedir.2)Deney grubuyla yapılan çalışma sonucunda deney grubu ile kontrol grubu arasında dikkat becerileri açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu puan farkı deney grubu lehinedir.3)Yapılan çalışmaların sonucunda deney grubu ile kontrol grubu arasında araştırmacı tarafından hazırlanan soruların;1. Bölümünde, yani deneyim veya bilgi sahibi oldukları konulara ilişkin problemlerde, tümevarım şeklinde akıl yürütme becerileri açısından deney grubu lehine anlamlı bir puan farkının oluştuğu görülmüştür. Yapılan çalışma, 1. bölüm sorularda anasınıfına devam eden 6 yaş grubu öğrencilerinin tümevarım şeklinde akıl yürütme becerilerine katkı sağlamıştır.2. Bölümünde, yani deneyim veya bilgi sahibi oldukları şeyleri normal hallerinden farklı bir durumda düşünmelerini gerektiren problemlerde, tümdengelim şeklinde akıl yürütme becerileri açısından deney grubu lehine anlamlı bir puan farkının oluştuğu görülmüştür. Yapılan çalışma, 2. bölüm sorularda anasınıfına devam eden 6 yaş grubu öğrencilerinin tümdengelim şeklinde akıl yürütme becerilerine katkı sağlamıştır.3. Bölümünde, yani başkalarının yaşamış oldukları sorunlar üzerine düşünmelerini gerektiren problemlerde, tümevarım ve tümdengelim şeklinde akıl yürütme becerileri açısından deney grubu lehine anlamlı bir puan farkının oluşmadığı görülmüştür. Yapılan çalışma, 3. bölüm sorularda anasınıfına devam eden 6 yaş grubu öğrencilerinin tümevarım ve tümdengelim şeklinde akıl yürütme becerilerine katkı sağlamamıştır. Aim of this study to determine whether there are differences in mental comprehension of the children who are in the group of 6 years of age. Moreover, one of the main objectives is to find out whether mental-implication skills and induction-deduction skills were contributed. Whether the attention of children had been contributed by the available applications was tried to be determined. Experimental method including pre-test and post-test was used with control-experimental groups. The children, in the experimental group, were presented the most significant features of the objects in their environment with changing the most significant features of those objects, and their replies on how they are to be used were gathered.The following results were taken at the end of the study:1)There is a difference on the grades of mental implication skills between the experimental group and the control group. This significant difference is on the side of experimental group.2)There is a significant difference between the experimental group and the control group in attention skills. This significant difference is on side of experimental group.3)First section:There is a significant difference between the experimental group andcontrol group in using induction. This significant difference is on the side of experimental group.Second section:There is a significant difference between the experimental group andcontrol group in using deduction. This significant difference is on the side of experimental group.Third section:There isn?t a significant difference between the experimental group andcontrol group.
Collections