Kurumsal performans değerleme ve termal turizm işletmelerinde kurumsal performans karnesi oluşturulmasına yönelik model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal performans değerleme ile ilgili geleneksel ölçüm sistemlerindeki yetersizliklerin anlaşılması, ?Balanced Scorecard? olarak isimlendirilen sistemin geliştirilmesine neden olmuştur. Bu sistem işletmelerin, ölçme ve değerleme esasına dayalı bir stratejik yönetim sistemi ile yönetilmelerini önermektedir. Vizyon ve stratejilerin eyleme dönüştürülmesini amaçlayan ve ?Kurumsal Performans Karnesi? olarak isimlendirilen Balanced Scorecard'a göre kurumsal performans, finans, müşteri, iç işlemler, öğrenme ve gelişme boyutlarıyla ele alınmalıdır.Bu çalışma kurumsal performans karnesi (Balanced Scorecard) yönteminin termal turizm işletmelerinde nasıl oluşturulabileceğine yol gösteren süreç ile örnek amaç ve ölçütleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Termal turizm işletmelerinin üst düzey yöneticileri ile nitel araştırma ve görüşme yöntemi kullanılarak sorgulanan model, termal turizm işletmeleri için uygun ve gerekli bir model olarak görülmüştür. Yöneticilerin katkıları ile elde edilen veriler ışığında, kurumsal performans karnesinin her boyutu için ayrı ayrı tablolar halinde gösterilen amaç ve ölçütler, termal turizm işletmelerinde kurumsal performans karnesi oluşturulması sürecinde kullanılabilecek örnekler olarak önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Kurumsal Performans Değerleme, Kurumsal Performans Karnesi, Ölçme ve Değerleme, Termal Turizm İşletmeleri, Amaç ve Ölçütler. The understanding of the inadequacies of traditional measurement systems led to the development of a management system which is named as ?Balanced Scorecard?. This system proposes that businesses are supposed to be managed with a strategic management system mainly based on measurement and evaluation. According to the Balanced Scorecard which intends to transform the vision and strategies into action and named as ?corporate performance report?, corporate performance, finance, customer, internal processes must be evaluated with their learning and development dimensions.This study aims to present the model objectives, criteria and the process that guides about how to build up the corporate performance (Balanced Scorecard) method in thermal tourism businesses. The model which is examined using qualitative research and face-to-face interview method with the executive managers of thermal tourism is approved and necessary for thermal tourism businesses. In the light of the data gained with the help of the managers, the aims and measures which are demonstrated as separate tables for every dimensions of corporate performance report are samples proposed to be used for the process of building a corporate performance report in thermal tourism businesses.Keywords: Corporate Performance Evaluation, Balanced Scorecard, Measurement and Evaluation, Thermal Tourism Businesses, Objectives and Criteria.
Collections