Öğretmen adaylarının matematiksel muhakeme becerileri ile bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin matematiksel muhakeme becerileri ile bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasında ilişkiyi araştırmaktır.Araştırma 2009?2010 eğitim öğretim yılı Bahar yarıyılı Mart ayında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Fen bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinin 1. Sınıfında öğrenim gören kız ve erkek 348 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemek için Namlu (2004) tarafından geliştirilen ?Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği? ve öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen ?Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 15.0 istatistik paket programı yardımı ile frekans ve yüzde hesapları, t testi, ANOVA testi ve Pearson Korelasyon testleri kullanılmıştır.Araştırma bulguları, öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejileri ile matematiksel muhakeme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu, öğrencilerin bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arttıkça matematiksel muhakeme becerilerinin de arttığını, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin cinsiyete, öğrenim görülen bölüme göre farklılaştığını ancak ÖSS puan türüne göre farklılaşmadığını, matematiksel muhakeme becerilerinin cinsiyete, öğrenim görülen bölüme ve ÖSS puan türüne göre farklılaştığını ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Bilişötesi Öğrenme Stratejileri, Matematiksel Muhakeme. The purpose of this study is investigating whether there is a relationship between the level of students? using mathematical reasoning skills and using metacognitive learning strategies.The study was conducted at Tokat Gaziosmanpaşa University Faculty of Education Department, with the participation of 348 students from the first class of Elementary Education, Elementary Science Education, Social Science Education, Counseling and Guidance, Computer and Instructional Technologies Education Departments during the spring semester of 2009-2010 academic education years in March. In this study, Namlu?s (2004) ?Metacognitive Learning Strategies Scale? for determining students? metacognitive learning strategy levels and ?Mathematical Reasoning Assesment Scale? which is developed by researcher for determining students? mathematical reasoning skills were used. In the analysis of the data obtained in the study, frequency and percentage calculations, t test, ANOVA test and Pearson correlation analysis were used. The data obtained were analyzed with SPSS 15.0 statistical software package.Research findings revealed that there was a significant positive relationship between students? metacognitive learning strategies and mathematical reasoning skills, as the level of students? using metacognitive learning strategies was increasing students? mathematical reasoning is increasing at the same time, level of using metacognitive learning strategies differed according to sex, education department; however, it did not differ according to type of ÖSS points, mathematical reasoning skills differed according to sex, education department and type of ÖSS points.Keywords: Metacognitive Learning Strategies, Mathematical Reasoning
Collections