Öğretmen görüşlerine göre 1. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi erişi düzeyleri ve ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Merkez ve köy ilköğretim okullarındaki birinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi kazanımlarına ne derecede ulaştıklarını ve ilkokuma yazma öğretimi sırasında yaşanan sorunları öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelindedir.Bu araştırma, Türkçe dersi kazanımlarının öğrencilerde görülme düzeyleri ve ilkokuma yazma sürecinde karşılaşılan sorunlar belirleyerek; bireyin, toplumun ve ülkenin çıkarları doğrultusunda dersin etkililiğini artırmak ve Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanan, öğrenmeyi yaşam boyu sürdüren bireylerin yetişmesini sağlamak için gereken önlemleri eğitimcilere sunması bakımından önem arz etmektedir.Araştırmanın evrenini; 2009?2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Sivas merkez ve merkeze bağlı köy ilköğretim okullarında görev yapan birinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Sivas merkez ve merkeze bağlı köylerde 149 ilköğretim okullu vardır. Her okula anket formu gönderilmiş olup, 156 anket formu geri dönmüştür. Araştırmayı, anketleri geçerli olan 108 tane birinci sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Konuya ilişkin öğretmen görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formuna verilen yanıtlardan saptanmıştır.Araştırma verilerinin elde edildiği anket formları toplanarak kontrol edildikten sonra, SPSS for Windows (13.0) programında oluşturulan veri tabanına kodlanarak girilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve anova kullanılmıştır.Merkezde bulunan okullardaki öğrencilerin köyde bulunan okullardaki öğrencilere göre; bağımsız sınıflı okullardaki öğrencilerin birleştirilmiş sınıflı okullardaki öğrencilere göre kazanımlara ulaşma düzeyinin daha yüksek olduğu; mesleki kıdem olarak deneyimi fazla olan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretim sürecinde daha başarılı oldukları; birleştirilmiş sınıflarda her ne kadar sınıf mevcudu az olsa da eğitim öğretimden yeterli verim alınamadığı yönünde görüşler elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Birinci Sınıf, İlkokuma Yazma Öğretimi, Kazanım, Öğretim Sorunları This study is of scanning type and aims to determine Turkish lesson attainment levels of first grade students of centre and village elementary schools, and problems encountered by class teachers in teaching reading and writing according to teachers? views.Determining Turkish lesson attainment levels of students and problems encountered by class teachers in teaching reading and writing this study is important in terms of increasing the efficiency of the lesson for individual, society and national interests, and in terms of providing necessary measures to educators in order to raise individuals, who speak Turkish fluently and competently, and keep studying for the whole life.The target population of the study are the first grade teachers working in Sivas centre and connected villages during the second semester of 2009-2010 academic years. There are 149 elementary schools in Sivas centre and connected villages. Survey forms were sent to all schools, however 156 of them have turned back. The study is based on 108 survey forms of first grade teachers.In this study a survey technique has been used as data collection tool. Teachers? views regarding the matter have been determined relying on given answers in the framework of survey forms developed by the surveyor.After collecting and controlling the survey forms, the data has been encoded into created data base in SPSS for Windows (13.0) program. During the data analysis frequency, percentage, arithmetic average, t test and anova have been used.In consequence of the study conducted it has been revealed that students of schools located in the centre in comparison with those who study in village schools; students of schools with independent classes in comparison with those of schools with multigrade classes possess the higher attainment level; qualified in terms of professional seniority teachers are more successful in teaching reading and writing; despite the fact that multigrade classes have less number of students their efficiency is not high enough.Key Words: First Grade, Teaching Reading and Writing, Attainment, Teaching Problems
Collections