Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Aslı
dc.contributor.advisorYazıcı, Sedat
dc.contributor.authorBakdemir, Abdullah
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:01Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619329
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ahlak ve karakter eğitimi konusunda ilk ve ortaöğretim öğretmenlerinin algı, eğilim, eğitimsel uygulamalar ve etik yaklaşımlarını incelemektir. Araştırmanın örneklemini 350'si erkek ve 300'ü kadın olmak üzere toplam 650 ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan ölçme araçları Kişisel Bilgi Formu, Karakter Eğitimi Ölçeği ve Etik Durum Ölçeği'nden (EDU) oluşmaktadır. Toplam 68 maddenin analizinde ortalama, yüzde, standart sapma değerleri hesap edilmiş, çeşitli değişkenler açısından anlamlı fark olup olmadığını tespit etmek için ise Kay-Kare testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçları öğretmenlerin karakter eğitimi uygulamalarına büyük ölçüde yer verdiklerini göstermiştir. Uygulama etkinliklerinin ( = 4,64) ile ( = 3,90) arasında değiştiği; karakter eğitimi tutumlarının olumlu maddelerdeki ortalamalarının ( = 4,73) ile ( = 3,57) arasında; olumsuz maddelerde ise ( = 2,66) ile ( = 1,99) arasında değiştiği görülmüştür. Genel etik yaklaşımları içerisinde öğretmenlerin en fazla ?Kantçı Ödev Ahlakı? yaklaşımından görüşleri benimsedikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin ahlak ve karakter eğitimine yönelik görüşleri ve onların karakter eğitimi uygulamalarında branş, cinsiyet ve kıdem açısından bazı maddelerde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Değerler Eğitimi, Ahlak ve Karakter Eğitimi, Öğretmen Algıları.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the primary and secondary school teachers? perceptions, tendencies, pedagogical practices and ethical appraches about the morals and character education. 650 primary and secondary school teachers, of whom were 350 male and 300 female, were involved in this research. Data for the research were obtained by means of Personal Data Form, Character Education Scale and Morality Situation Scale. Means, frequencies and standard deviations were calculated and Chi- Square test was used in the analysis of total 68 items to find some statically meaningful differences for some variables.Results of the study show that the teachers give morals and character education practices primary importance. It was seen that the practical activities vary between ( = 4,64) and ( = 3,90), that the average of character education attitudes on positive items vary between ( = 4,73) and ( = 4,57), and that the average of character education attitudes on negative items vary between ( = 2,66) and ( = 1,99). It was also seen that among common ethical approaches the school teachers mostly adopt views from the perspective of Kantian Duty Ethics. Moreover, it was founded that regarding the school teachers? opinions about views on morals and character education and their character education practices there were significant differences among some items with respect to branch, gender and profesional seniority variables.Key Words: Value Education, Morals and Character Education, Teacher Perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin ahlak ve karakter eğitimi konusundaki algı, tutum ve eğitimsel uygulamaları
dc.title.alternativePrimary and secondary school teachers working in their perception of morality and character education, attitudes and educational practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmCharacter education
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid386128
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264554
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess