Çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıföğrencilerinin dolasım sistemi basarılarına, Fen ve Teknoloji dersine karsı tutumlarına veçoklu zeka alanlarına etkisini incelemektir.Çalısmanın örneklemi, 2005?2006 Eğitim-Öğretim Bahar döneminde Denizli ilinebağlı bir ilçede bulunan bir devlet ilköğretim okulunda görev yapan bir Fen ve Teknolojidersi öğretmeninin iki sınıfında bulunan 52 altıncı sınıf öğrencisinden olusmaktadır.Sınıflardan biri kontrol grubu olarak diğeri ise, deney grubu olarak atanmıstır. Kontrolgrubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak dolasım sistemi konuları islenirken;deney grubunda çoklu zeka temelli öğretim ile dersler islenmistir. Dolasım Sistemi BasarıTesti (DSBT), Fen Tutum Ölçeği (FTÖ) ve Çoklu Zeka Envanteri (ÇZE) hem kontrol hemde deney grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanmıstır. Uygulama, bes haftadatamamlanmıstır.Veriler, t-testi ve iki-faktörlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmistir.Sonuçlar, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolasımsistemi basarılarında ve çoklu zeka alanlarında bir artısa sebeb olduğunu gösterirken,öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karsı tutumlarında ise bir artısa sebeb omadığınıgöstermektedir.Anahtar Sözcükler: Çoklu Zeka Kuramı, Dolasım Sistemi, Fen Dersine karsı TutumÖlçeği, Çoklu Zeka Envanteri. This study aimed to explore the effects of the multiple intelligences basedinstruction on sixth grade primary school students? achievement of circulatory system,attitudes towards science, and types of multiple intelligences.The subject of this study consisted of 52 sixth grade students from two classes ofscience course instructed by one teacher from a public primary in district of Denizli in theSpring Semester of 2005-2006. While one of the classes was assigned as control groupwhich trained by traditionally designed instruction, the other class was assigned asexperimental group which was instructed by multiple intelligences based instruction onunderstanding circulatory system concepts. Circulatory System Achievement Test, AttitudesScale towards Science, and Multiple Intelligences Inventory were administered to the controlgroup students and the experimental group students as pre-tests and post-tests. Treatment wasconducted during five weeks.Data were analysed by t-test and two factors varyans analysis. Results revealed thatthe multiple intelligences based instruction increased sixth grade primary school students?achievement of circulatory system and multiple intelligences, but it did not increase thestudents? attitudes toward science.Keywords: Multiple Intelligences Theory, Circulatory System, Attitude Scale towardsScience, Multiple Intelligences Inventory.
Collections