Okul yöneticilerinin yönetim görevlerinde yabancı dilin gerekliliğine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Amasya il merkezindeki görevli okul yöneticilerinin yönetim görevlerinde yabancı dilin gerekliliğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Araştırma, tarama modellerinden genel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırma evreni, Amasya merkezde bulunan resmi ve özel ilköğretim, ortaöğretim ve özel eğitim kurumlarında çalışan okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Okul yöneticilerine yönetim görevlerinde yabancı dilin gerekliğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla bir `Yönetici Anketi' uygulanmıştır. Anket kişisel veriler, yabancı dil bilgisi ve yönetim görevlerinde yabancı dil gerekliliğine ait görüşler başlığı altında üç bölümden oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir.Yöneticilerin yönetim görevlerinde yabancı dil gerekliliğine ilişkin görüşleri, çeşitli değişkenlere göre analiz edilerek yorumlanmıştır.Araştırma sonunda, okul yöneticilerinin yabancı dil düzeyleri ile yönetim işlerinde yabancı dil gerekliliğine ilişkin bulgulara ulaşılmaya çalışılmıştır. Okul yöneticilerinin görev türleri ile yönetim görevlerinde yabancı dilin gerekliliği arasında anlamlı farklılaşmalar görülmüştür. Okul yöneticilerinin çalıştığı okul türü ile okul yönetimi işlerinde yabancı dilin gerekliliği arasında anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir.Anahtar kelimeler: Okul yöneticileri, okul yönetim görevleri, yabancı dil. The purpose of this quantitative research was to discover the school administrators? views about foreign language necessity in school management duties.Study participants included school administrators who work at official and private primary and secondary schools in Amasya. `An administrator questionnaire? was performed to gain ideas of school administrators about foreign language necessity in school management duties. The questionnaire was consist of three sections including personal information, foreign language levels and the views of foreign language necessity in school management duties. The collected data were analysed by using the SPSS 15.0 statistics software. The school administrators? views about the foreign language necessity in school managements duties were analysed and commented according to different variances.As a result of the study, it was intended to get findings about the school administrators? foreign language levels and the views about foreign language necessity in school managements duties. There were significant differences between the school administrators position and foreign language necessity in school managements duties. There was no significant difference between the school types of administrators worked and foreign language necessity in school managements duties.Keywords: School administrators, school management duties, foreign language.
Collections