Kelime öğretimi etkinliğinin eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kelime öğretimi etkinliğinin eğitilebilir zihinsel engelliöğrencilerin okuduğunu anlama becerisine etkisini belirlemektir.Araştırmanın deneklerini, Sivas İli Merkez İlçesinde bulunan Gazi Paşaİlköğretim Okulu bünyesindeki özel eğitim sınıfına devam eden ve araştırma için önkoşul becerileri gerçekleştiren üç eğitilebilir zihinsel engelli öğrenci oluşturmaktadır.Kelime öğretiminin, okuduğunu anlama becerisine etkisini belirlemeyihedefleyen araştırmada, tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası çokluyoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, grafikselanaliz kullanılmıştır.Araştırmada eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlamabecerilerini geliştirmek amacıyla kelime öğretimi etkinliği uygulanmıştır. Kelime öğretimini etkinliği, okuma hatalarından kaynaklanan anlama güçlüklerinin giderilmesiamacıyla kelime tekrar tekniğini, öğrencinin kelimenin anlamını bilmemesindenkaynaklanan anlama güçlüklerinin giderilmesi amacıyla resim-kelime kartları vekelimenin anlamını sorgulamayı içermektedir. Araştırmada zihinsel engelli öğrencilerinokuduğunu anlama becerilerini ölçmek ve öğretimde kullanılmak üzere on beş hikâyekullanılmıştır. Kelime öğretimi etkinliği her öğrenci için on oturumda uygulanmıştır.Öğretim oturumlarının sonunda, izleme oturumlarına yer verilmiştir.Araştırmanın sonunda, kelime öğretimi etkinliğinin eğitilebilir zihinsel engelliöğrencilerin okuma hatalarını azalttığı ve okuduğunu anlama becerisini geliştirmedeetkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli Öğrenci, Kelime Öğretimi, Okuduğunu Anlama. The aim of this research is to determine the effect of word teaching activity toeducable mentally disabled students` reading comprehension skill.The subjects of the research are three educable mentally disabled students whoachieve pre-condition skills for the research and attend to private educational class atGazi Paşa Elementary School where is in the Central District of Sivas City. On theresearch which takes aim at determining effect of word teaching to readingcomprehension skills, multi - examination model between- subject of single subjectresearch models is used. Graphical analysis is used on the analyses of data obtained at the research. On the research, Word teaching activity is applied with the aim ofimproving educable mentally disabled students` reading comprehension skills. Word teaching activity includes in examining meaning of word and image-wordcards with the aim of overcoming comprehension difficulties caused by unknowingmeaning of word of student, word repetition technique with the aim of overcomingcomprehension difficulties caused by reading errors.Fifteen stories are used on the research for testing reading comprehension skillsof students and using them on education.Word teaching activity is practiced for every student at ten sessions. Thewatching sessions are allowed at the end of teaching sessions.The end of research, it is determined that Word teaching activity minimizesreading errors of educable mentally disabled students and it is effective on improvingtheir reading comprehension skills.Key Words: Mentally Disabled Student, Word Teaching, Reading Comprehension.
Collections