İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeylerinin ne düzeyde olduğu ve bu korkuya neden olan değişkenleri belirlemektir. Araştırmanın grubunu 2010- 2011 öğretim yılında Sivas İli MEB'e bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 1948 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 22 madde olarak hazırlanan ?Matematik Dersine Yönelik Korku Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı ? =.907 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin geçerlik çalışmaları için uzman görüşünden ve faktör analizinden yararlanılmıştır. Ek olarak 140 öğrenci, 20 öğretmen ve 70 veliye öğrenci, öğretmen ve veli görüşme formları uygulanarak matematik korkusu hakkındaki görüşleri alınmıştır.Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemler t testi, tek yönlü varyans analizi, Sheffe testi, Kruskal Wallis H testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır.Bu araştırma sonuçlarına göre ilköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleri düşüktür. Kız öğrencilerin matematik korku düzeyleri, erkek öğrencilerin matematik korku düzeylerinden düşüktür. İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleri öğretmenin cinsiyetine göre farklılaşmamaktadır. Öğrencilerin sınıf düzeylerine göre matematik korku düzeyleri farklılaşmaktadır. Buna göre sınıf seviyesi yükseldikçe matematik korkusu da artmaktadır. Öğrencilerin matematik ders notları yükseldikçe matematik korkuları düşmektedir. İlköğretim öğrencilerinin matematik korku düzeyleri anne ve baba eğitim durumuna göre farklılaşmaktadır. Anne ve/veya babasının öğrenim durumu yükseldikçe öğrencinin matematik korku düzeyi düşmektedir. Ailenin aylık toplam gelirine göre matematik korkusu farklılık göstermektedir. Gelir düzeyi yükseldikçe öğrencilerin matematik korkuları düşmektedir. Öğrencilerin sınıf seviyesi ile matematik korku düzeyleri arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu, öğrencilerin matematik ders notu, anne ve/veya baba eğitim durumu ve ailenin aylık toplam geliri ile matematik korkuları arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu söylenebilir. The purpose of this research is to determine which level is the primary education students? maths fear and variables cause to this fear . The group of research includes of 1948 students who have education in 3th,4th,5th,6th,7th,and 8th grades at the primary schools from The Ministry of National Education in Sivas City during the Academic year 2010?2011. ?Fear scale to maths?? which is 22 items ,prepared by researcher is used as a means of obtaining data.Reliability coefficient of Scale is counted as ?= .907. For validity studies of scale , Professional opinion and factor analysis are profited .In addition ,their opinions about maths fear are taken as applying the parent ? teacher meeting forms to 140 students, 20 teachers,70 parents.Descriptive statistics, t test of unrelated samplings, One-way analysis of variance, Sheffe test, H test of Kruksal Wallis and U test of Mann Whitney are used on analysis of data.According to this research?s consequences, levels of primary students? maths fear are low. Levels of school girls? maths fear are lower than levels of school boys? maths fear. Levels of primary students? maths fear differentiate in regard to sex of teacher. Levels of maths fear differentiate in regard to levels of students? class. Accordingly, as level of class is high ,maths fear increases. As maths notes of students increase ,maths fear decreases .Levels of primary students? maths fear differentiate in regard to educational status of parent. As the educational status of parent is high, level of student?s maths fear decreases. Maths fear differentiates in regard to total monthly incomes of parent. As level of income increases, maths fears of students decrease.
Collections