Okul yöneticilerinin mükemmeliyetçi davranışlarının betimlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin mükemmeliyetçi davranışlarını (kendine yönelen, diğerlerine yönelen, toplum kaynaklı) betimlemektir. Bu amaçla okul yöneticilerinin mükemmeliyetçi davranışları, çeşitli bağımsız değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada okul yöneticileri kendi mükemmeliyetçi davranışlarını değerlendirirken, öğretmenler okul yöneticilerinin mükemmeliyetçi davranışlarını değerlendirmişlerdir. Araştırmanın örneklemini, Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır.Tarama modeli ile desenlenen araştırmada, verilerin toplanmasında ?Mükemmeliyetçilik Ölçeği? ve bu ölçeğe eklenen açık uçlu sorular kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U testlerinden, açık uçlu soruların analizinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır.Araştırmada, yönetici mükemmeliyetçiliğine ilişkin öğretmen görüşleri, öğrenim düzeyi, yaş, mesleki kıdem, mevcut yöneticiyle çalışma süresi, branş değişkenleri açısından fark yaratmamıştır. Medeni durum, cinsiyet ve istihdam şekli değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin yarıdan fazlasının okul yöneticilerinin mükemmeliyetçi davranışlarından olumlu etkilendiği, okul yöneticilerinin en çok mükemmeliyetçi olduğu alanın ise ?yasalara ve yönetmeliklere uyma, verilen görevi yerine getirme? olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. The aim of this research is to define the perfectionist behaviours (self-oriented perfectionism, other-oriented perfectionism, socially prescribed perfectionism) of the school administrators. Parallel with the aim, perfectionism of the participants are also examined in terms of some independent variables. In this study, while school administrators are evaluating their own perfectionism, teachers are also examining the school administrators? perfectionism..The sampling of the research consists of the teachers and school administrators who have been working in elementary schools in Gaziantep?s stricts; Şehitkamil and Şahinbey. ?Multi Dimentional Questionnaire? was used for data collection in this research that was figured by scanning method. For data analysis, descriptive statistics; Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U tests were referred. Additionally, content analysis was conducted to evaluate the open- ended questions.It is proved in the research that teachers? perspectives on the perfectualism of school administrators vary related to their education level, age, length of work with the same administrators and teaching branchs. In addition, such variables as gender, marital status and professionality status reveal considerable discrepancies. In addition, has been reached that the findings of, more than half of teachers positively influenced by the behaviors of a perfectionist school administrators, school administrators in the area are the most perfectionist `to comply with laws and regulations, to fulfill the mission` .Finally, considering the results, suggestions were improved.
Collections