Stratejik yönetim yaklaşımlarının tercih edilebilirliğinin yönetici bakış açısından değerlendirilmesi ve ISO firmalarında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stratejik Yönetim literatüründe temel anlamda iki yaklaşım mevcuttur. Bunlardan ilki firmanın başarısının, firmayı endüstri çevresinde konumlandırmadan geçtiğini öne süren Pozisyon Okulu Yaklaşımıdır. İkincisi ise firmanın sahip olduğu kaynak, kabiliyet ve yeteneklerin, firmanın başarısında önemli olduğu düşüncesini ön plana çıkaran Kaynaklara Dayalı Yaklaşımdır. Firmaların başarısında etkili olan stratejik yönetim yaklaşımlarının neler olduğu ve bu temel yaklaşımlardan hangisinin tercih edildiği, stratejik yönetim konularında önemli bir yer işgal etmektedir. Bu çalışma da İstanbul Sanayi Odası verilerine göre Türkiye'de sanayi dalında faaliyet gösteren en büyük 1000 kuruluşun yöneticilerinin bakış açısından firmaların başarısında hangi stratejik yönetim yaklaşımının tercih edildiği ortaya konmak istenmiştir. Bu kuruluşların yöneticileri ile anket çalışması yapılarak yaklaşımlar konusundaki eğilimleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda Türkiye'deki en büyük 1000 sanayi kuruluşun yöneticilerinin dolayısıyla da firmalarının Pozisyon Okulu Yaklaşımını benimsedikleri yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. There are basically two approaches in Strategic management literature. The first one is the Positioning School Approach that suggesting firm's success was derived from positioning the company at the industry around. The second one is the Resources -Based Approach that emphasizes idea that company-owned resources, capabilities and competences are important at the firm's success. Which strategic approach is the effective at the firm?s success and which of these basic approaches are preferred, are occupying an important place in the strategic management issues. In this study, it was intend to reveal that which of basic strategic management approaches was preferred, at the firm?s success, by the perspective of managers of the biggest 1000 companies operating in Turkey industry according to the data of The Istanbul Chamber of Industry. It was tried to determine trends of the managers of these firms about the strategic management approaches by making a survey. As a result of the analysis of the data obtained, it was concluded that Positioning School Approach was preferred by the managers of the biggest 1000 companies in Turkey industry and in consequence their firms.
Collections