Şanlıurfa ilindeki yüksek öğretim kurumları dersliklerinde iç hava kalitesinin incelenmesi ve modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İç hava kalitesi kavramı gittikçe önem kazanmaya başlamıştır. Özellikle okuldersliklerinde öğrencilerin öğrenme performansları ve sağlıkları üzerinde iç havakalitesinin önemli ve olumlu etkileri vardır. Bu çalışmada, Şanlıurfa ilindeki YüksekÖğretim Kurumu dersliklerinde iç hava kalitesi ölçümleri yapılmıştır. İç havakalitesi parametreleri olarak sıcaklık, bağıl nem, karbondioksit ve değişik çaplardapartikül maddeler alınmıştır. Ölçümler farklı yerlerdeki iki yerleşkede iç ve dışortamlar için eş zamanlı olarak alınmıştır. Ölçüm sonuçları istatistiksel olarak analizedilmiş ve değişik ülkelerde önerilen standartlarla karşılaştırılmıştır. Kış dönemindemerkezi ısıtma sistemi ile ısıtılması sağlanan dersliklerde iç ortam sıcaklığı ve bağılneminde önemli bir sorun gözükmemesiyle birlikte, yaz döneminde herhangi biriklimlendirme sistemi kullanılmadığından iç ortam sıcaklıklarının çok yüksek vebağıl nemin düşük olduğu tespit edilmiştir. Kışın iç ortamdaki karbondioksitmiktarının öğrenci sayılarına bağlı olarak arttığı gözlenmiştir. İç ve dış parametrelerarasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Partiküller madde kaynağının daha çok iç ortamkaynaklı olduğu görülmüştür. Son olarak, ölçüm sonuçlarına göre dersliklerde içhava kalitesinin arttırılmasına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: İç hava kalitesi, Sıcaklık, Bağıl nem, Karbondioksit,Partiküller madde miktarı ve Okul. The importance of indoor air quality has been more understood from day today. It is well known that indoor air quality has positive effects on learningperformance and health of students during course in school. In this study, indoor airquality measurements have been carried out in the higher education classrooms.Temperature, relative humidity, carbon dioxide and particle matters in differentdiameters have been taken as the indoor air quality parameters. The measurementshave been done at two different campuses. The measurements have been taken inindoor and outdoor spaces at the same time. The results obtained have been analyzedstatistically and compared with the international standards related to indoor airquality. Although the indoor air quality in classrooms was acceptable levels duringthe winter season because of the central heating system, air quality and comfortconditions in classroom were very poor during the summer season due to the hightemperature and lack of any air conditioning system. The results showed that therelative humidity was in the range of acceptable level during winter and but at lowlevel during summer season. It was also observed that the indoor carbondioksideconcentration increased with the student numbers during the winter season asexpected. In this study, the relationship between indoor and outdoor parameters wasalso investigated. It was seen that the source of particle matter is based in indoormore than outdoor. Finally, some suggestions have been made by depending on theresults obtained in order to increase the indoor air quality in classrooms.KEY WORDS: Indoor air quality, Temperature, Relative humidity,Carbondiokside, particle matter and school.
Collections