Kimya dersi alkoller ve eterler ünitesinin çoklu zekâ kuramına dayalı öğretiminin lise 3. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, Kimya dersi Alkoller ve Eterler ünitesinin Çoklu ZekâKuramı'na dayalı ögretiminin Lise 3. sınıf ögrencilerinin basarı, tutum veögrendikleri bilgilerin kalıcılıgına etkisi arastırmaktır. Ön test-son test kontrolgruplu yarı deneysel tasarımının kullanıldıgı bu çalısmada, 2005-2006 EgitimÖgretimyılında Bursa ilinde bulunan bir ortaögretim kurumunda ögrenim gören 3.sınıf düzeyindeki 60 ögrenci, arastırmanın örneklemini olusturmaktadır. Örneklemrasgele kontrol (N = 30) ve deney (N = 30) grupları olarak ikiye ayrılmıstır.Arastırma süresince ögrenciler, haftada iki saat olmak üzere 40 dakikalık 8 dersboyunca çalısmalara katılmıstır. Kontrol grubundaki ögrenciler ile gelenekselögretim yöntemine göre, deney grubundaki ögrencilerle ise Çoklu Zekâ Kuramı'nagöre hazırlanmıs ögretim etkinlikleri ile dersler islenmistir. Her iki grupta derslerarastırmacı tarafından verilmis olup, kontrol ve deney grubunun egitim çalısmaları 8ders saatinde tamamlanmıstır. Deney grubuna uygulama baslamadan önce 1 derssaati ayrılmıs ve Çoklu Zekâ Kuramı tanıtılmıstır. Çalısma sonunda elde edilenveriler bilgisayar ortamında SPSS 11 yazılımı kullanılarak degerlendirilmistir.Arastırmanın verileri Basarı Testi, Çoklu Zekâ Anketi ve Kimya Tutum Ölçegi iletoplanmıstır. Verilerin degerlendirilmesinde t-Testi, ANCOVA analizi, VaryansAnalizi istatistiksel teknikleri kullanılmıstır. Çalısmanın sonuçları, Çoklu ZekâKuramı'na dayalı ögretimin, ögrencilerin Alkoller ve Eterler ünitesindeki Kimyadersi basarılarına ve Kimya dersine yönelik tutumlarına anlamlı bir etkisininoldugunu göstermistir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Çoklu Zekâ Teorisi / Kimya Egitimi / KimyaDersine Yönelik Tutum / Alkoller ve Eterler. The aim of this study is to investigate the effect of the Multiple Intelligencesbased Instruction on 11th Grade high school students? achievement, attitude and theretention of the knowledge of the chemistry unit of alcohols and ethers compared tothe traditional instruction method. The study, which constituted of a pre-test posttestcontrol group semi experimental design, was conducted in 2005?2006 academicyear in a high school in Bursa with the participation of two 11th grade chemistrystudents (N = 60) for two hours per week in a four-week period. The classes wererandomly assigned as control (N = 30) and experimental (N = 30) groups. Theclasses were held with traditional methods in the control group while in theexperimental group the same lessons were instructed with activities in accordancewith the Multiple Intelligences Theory. In both groups the lessons were instructedby the researcher and completed in eight class hour time. In the experimental group,before the study was put into practice, the Multiple Intelligences Theory wasintroduced in one hour. The data obtained in this study was analyzed on a computerusing SPSS 11 statistics software. The data of the study was collected withAchievement Test, Multiple Intelligences Questionnaire and Chemistry AttitudeScale. In the analysis of the data t-Test, ANCOVA and Variance Analysis statisticaltechniques were used. The results of the study showed that, as compared to thetraditional instruction, there is a significant effect of Multiple Intelligences-basedinstruction on the students? achievement in chemistry regarding Alcohols and Ethersunit and attitude toward chemistry.KEY WORDS: Multiple Intelligences Theory / Chemistry Education / Attitudetoward Chemistry / Alcohols and Ethers.
Collections