Işkolikliğin tükenmişlik üzerindeki etkisi (Giresun Üniversitesi akademik personeli üzerinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşkoliklik ve tükenmişlik sendromu günümüzde çalışma hayatını olumsuz yönde etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Bu çalışma, Giresun Üniversitesi?nde görev yapan akademisyenlerin işkoliklik ile tükenmişlik düzeylerini ve işkolikliğin tükenmişliğe etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 205 akademisyen katılmış ve katılımcılara; Spence ve Robbins (1992) tarafından geliştirilen ve 2005 yılında Müge Ersoy Kart tarafından Tükrçe?ye uyarlanan İşkoliklik Envanteri Türkçe Formu ile 1981 yılında Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen ve 1992 yılında Canan Ergin tarafından Türkçe?ye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda, akademisyenlerin işkoliklik ve tükenmişlik alt boyutlarının seviyesi orta düzeyde çıkmıştır ve işkolikliğin tükenmişlik üzerinde etkisi tespit edilmiştir. Bunun yanında, işkoliklik ve tükenmişliğin bağımsız değişkenlere (yaş, medeni durum, idari göreve sahip olma, çalışma süresi ve başka üniversitede çalışma isteği) göre farklılıkları test edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İşkoliklik, Tükenmişlik Sendromu, Akademik Personel Workaholism and burnout syndrome are today one of the elements which affect the working life negatively. This study has been carried out in order to identify the levels of workaholism and burnout syndrome of Giresun Universty staff and how workaholism affects their burnout syndrome level. 205 academicians enrolled to the survey and Workaholic Inventory Form which was developed by Spence and Robbins (1992) and adapted to Turkish by Muge Ersoy Kart in 2005, and Maslach Burnout Scale which was developed by Maslach and Jackson (1981) in 1981 was adapted to Turkish by Canan Ergin in 1992 were carried out on the participants. In conclusion of this survey, minimum level of the academicians? workaholism and burnout syndrome has been found as average and the affect of workaholism over burnout syndrome has been identified. In addition, differences of workaholism and burnout syndrome upon independent variables (age, marital status, administrative task of having, duration of study, willingness to work at the other university) have been tested.Keywords: Workaholism, Burnout Syndrome, Academic Staff.
Collections