Amasya ilinde yaş sebze ve meyvenin üretimi ve pazarlamasında karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı Amasya ilinde yetiştirilen yaş sebze ve meyvenin üretimi ve pazarlanmasında karşılaşılan sorunları ortaya koymak ve yorumlamaktır. Araştırma tekil tarama modelinde desenlenmiş, betimsel bir çalışmadır. Üretici ve pazarlamacılara uygulanan anketlerden elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler yardımıyla analiz edilmiş ve frekans dağılımları elde edilmiştir. Ayrıca anketin güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Bu bilgiler ışığında her anket sorusu için birer tablo oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; Amasya ilinde yapılan tarım üretimi genel olarak ihtiyaçlara karşılık verebilecek seviyededir. Ancak üretimde kullanılan girdilerin yüksek fiyatları , üreticiler için birer sorun teşkil etmektedir. Üreticiler toprağın ıslah edilmesi, gübreleme, ilaçlama, kaliteli tohum kullanma gibi konularda yeterince bilgili değillerdir. İlçelerin il merkezindeki hal'e uzak olması ise pazarlamacıların ürüne ulaşmasında sorun teşkil etmektedir.Anahtar kelimeler: Yaş sebze ve meyve pazarlaması, Amasya This study was carried out to elaborate and make comments on the production and marketing problems of vegetables and fruits reared in Amasya province. This study was designed by singular model with descriptive work. The data obtained from farmers and salesmans (or marketing expert) were analysed by definitive statistics to get frequency distrubution. Also, the level of confidence analysis were done in our survey. From these information, for each survey question, one table was made. Results showed that the agricultural production in Amasya province was sufficient to maintain needs. However, the high prices of inputs in the production were problem for the farmers. Farmers did not have adequate knowledge on soil improvement, fertilisation, plant protection and use of good quality seeds. Since districts are far away from gross markets in the center of province, dealers live problems in reaching the products.Keywords: Fresh vegetables and fruits marketing, Amasya
Collections