Eşeyli ve eşetsiz üreme ünitesinin öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretime göre öğrenci başarısına olan etkilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı , ?Eseyli ve Eseysiz Üreme? konusunda tasarlanan ögretimmodelinin , sekizinci sınıf ögrencilerinin basarılarına etkisini incelemektir.Bu çalısmada arastırmacı tarafından konu ile ilgili konu basarı testi gelistirilmistir.Gelistirilen test örnekleme, öntest ve sontest olarak uygulanmıstır. Örnekleme, 2005-2006yılında Düzce Akçakoca ilkögretim okulunda okumakta olan iki sınıftan (n= 41)olusmaktadır. Sınıflardan biri kontrol digeri deney grubudur.Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra tasarlanan ögretim modeli uygulanmıs,kontrol grubunda ise ders islenisine müdahale edilmemistir. Tasarlanan ögretim modelinekonu anlatım metni, çalısma yaprakları, eseyli üreme modeli ve performans degerlendirmeetkinliklerinden olusmaktadır. Tasarlanan bu ögretim modeli deney grubuna iki ders saatilaboratuarda, bes ders saati sınıf ortamında uygulanmıstır.Konu islendikten sonra öntestolarak uygulanan test, sontest olarak yeniden uygulanmıstır.Test ANOVA ve t-testi kullanılarak analiz edilmistir. Analiz sonuçları deney grubundabasarının, kontrol grubundakinden daha fazla oldugunu göstermistir.Sonuç olarak, ögrenciyi merkeze alarak tasarlanan ögretim modelinin ögrencilerinbasarılarına etkisinin anlamlı oldugu görülmektedir.ANAHTAR SÖZCÜKLER : Eseysiz Üreme / Eseyli Üreme / Ögretim modeli / Model /Çalısma yapragı / Konu Basarı Testi / Konu anlatım metni / Performans DegerlendirmeEtkinligi / Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Model / 8.sınıfı The purpose of this study was to investigate the effects of the instruction model oneighth grade students accomplishment and understanding levels of ?Sexsual and asexsualreproductıon? subject.In this study a subject success test was developed. The test was applied as sampling ,pretest and postest. The sampling data were collected from the Akçakoca Primary School InDüzce during 2005-2006 academic year. 41 students from two classes were included in thisstudy. One class was called control group an done class was called experimental group.After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but nochange was made to the teaching style for the control group. The instruction model consist ofconcept teaching, worksheets, sexsual reproduction model and performance evaluationactivities. The instruction model was applied to the experimental group in a laboratory fortwo lessons time and in class for additional five lessons time. The pretest was given as aposttest to see the results of the instruction model.Data were analyzed by ANOVA and t-test. The results showed that the success of theexperimental group was beter than the control group.In conclusion the students centered instruction model effects the studentsaccomplishment and understanding levels of ?sexsual and asexsual reproduction? subject.KEY WORDS : Asexsual reproduction / Sexsual reproduction / Instruction model / Model /Worksheets / Subject success test / Concept teaching text / Performans degerlendirmetekinligi / Pretest-posttest control-group model / Eighth grade
Collections