Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorSatir, Semra
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:15Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:15Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61911
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, lise öğrencilerinin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin basitelektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışmaya 60 lise öğrencisi, 120öğretmen adayı ve 40 öğretmen katılmıştır. Çalışmada 7 sorudan oluşan basit elektrik devreleri ileilgili kavramsal anlama testi kullanılmıştır. Ayrıca bu testte ortaya çıkan fikirlerin desteklenmesi ve bufikirlerin derinlemesine incelenmesi amacıyla lise öğrencilerinin beşi, öğretmen adaylarının dokuzu veöğretmenlerin altısı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerhem nitel hem de nicel olarak analiz edilmiştir.Sonuç olarak; literatürde yer alan ?sabit akım kaynağı?, ?bölgesel akıl yürütme?, ?akımınazalması, akım, gerilim, enerji kavramlarının birbiri yerine kullanılması?, ve benzeri kavramyanılgıları bu çalışmada da her üç örneklem grubunda da gözlenmiştir. Bunlara ek olarak literatürdegözlenmeyen, ?akım açık anahtar üzerinden geçtikten sonra kaybolur? şeklindeki kavram yanılgısı buçalışmada ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Sözcükler: basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgıları / fizik eğitimi / lise öğrencileri/ öğretmen adayları / öğretmenler
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to determine high school students?, prospective teachers? and inserviceteachers? misconceptions about simple electric circuits. 60 high school students, 120prospective teachers and 40 in service teachers participated to this study. Basic electricity circuitsconceptual test consisting of seven questions, was used in this study. In addition, to support anddeeply investigate the data obtained from the conceptual test, five high school students, nineprospective teachers and six in service teachers were interviewed with semi-structured ways. Toanalyze data from the study both qualitative and quantitative methods were used.As a result, similar misconceptions from the literature were found from all groups like?constant current source?, ?sequential reasoning?, ?current reduction and the use of current?, ?usingthe concept of potential difference and energy one another?. In addition do these misconceptions, themisconception that ?current disappears after passing on an open switch? was observed in this study,which first appears in the literature.Key Words: misconceptions in simple electric circuits / physics education / high school students /prospective teachers / in-service teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgıları
dc.title.alternativeHigh school students', prospective teachers' and in service teachers' misconceptions about simple electric circuits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9016156
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176659
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess