Türkiye Kamu Hastane Birliklerinin misyon ve vizyon ifadelerinin içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stratejik yönetimin, işletmeler için önemli hale gelmesiyle birlikte misyon ve vizyon kavramları da önem arz etmeye başlamıştır. Misyon, örgütün varlık nedenini belirtirken vizyon, işletmenin yapması gerekenler için bir yol haritası sunmaktadır. Bu çalışmada Sağlıkta Dönüşüm Programı ile gerçekleştirilen Kamu Hastane Birliklerinin misyon ve vizyon ifadeleri detaylı bir şekilde incelenerek, bu kavramların stratejik yönetim literatüründe yer alan belli standartlar çerçevesinde amacına yönelik kullanılıp kullanılmadığı araştırılacaktır. Çalışma yeni bir yapılanma olan Kamu Hastane Birliklerini kapsaması açısından önem arz etmektedir.Nitel araştırma yaklaşımı benimsenen bu çalışmada, ikincil veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Türkiye'de 81 ilde bulunan Kamu Hastane Birliklerinin web sitelerindeki misyon ve vizyon bildirgelerinin içerik analizi ile çözümlenmesi yapılmıştır. Ulaşılan misyon ve vizyon kavramlarının bileşenleri detaylı olarak incelenmiş ve en çok hangi kavramlara vurgu yapıldığı belirlenmiştir. Ayrıca birliklerin sağlık sektörüne ait ve genel sekreterlik rollerine yönelik vurguların olup olmadığı da incelenmiştir.Çalışmanın sonucunda 89 Kamu Hastane Birliklerinden 43 Kamu Hastane Birliklerinin, misyon ve vizyon bildirgesine ulaşılmıştır. Analiz sonucunda misyon bileşenlerinden hizmet, yer/piyasa ve müşteri bileşenine en çok vurgu yapıldığı tespit edilmiştir. Bu bileşenlerde en çok geçen kavramlar; hasta, güvenilir hizmet, gelişmiş teknoloji, etik ilkeler, çevreye duyarlı ve çalışan memnuniyeti olmuştur. Çalışmada vizyon bildirgelerinde ise insan odaklı anlayış, güvenli sağlık hizmeti, hedeflenen kalite kriterlerine ulaşmak, hastaların beklentilerini karşılamak ve uluslararası sağlık pazarında etkili liderler arasında olmak en çok geçen kavramlardır. Misyon ve vizyon bildirgelerinde sağlık sektörüne ve genel sekreterlik rolü olduğuna dair vurgu beklenenden daha az olmuştur. Çalışmanın sonucunda Kamu Hastane Birliklerine ve akademisyenlere yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Stratejik Yönetim, Vizyon, Misyon, Kamu Hastane Birlikleri. Mission and vision statements have become more important for organizations since strategic management takes its part in business operations. Mission defines the organizations' reasons of existence. Vision provides the organizations' road map. In this study, vision and mission statements of Public Hospital Unions were examined. The study is important because it includes the Public Hospital Unions that have a new role in the delivery of health services of Turkey.In this research adopted by qualitative research method, secondary data collection method has been used. The system of the work is composed all of the 89 Public Hospital Unions in Turkey. The acquired knowledge has been investigated by content analysis method.In the result of the study, the vision and mission statements of 43 Public Hospital Unions have been gathered. In the result analysis of the mission components, service, location/market and customer components are most emphasized. The most mentioned concepts in the mission components were patient, reliable service, advanced technology, ethical principles, ecofriendly and employee satisfaction. The most mentioned concepts in the vision components were of human-focused understanding, safe health service, quality service, meet the expectation of patients, being effective leaders among in the international health market. At the end of the study, there are suggestions to Public Hospital Unions and academicians.Key Words: Strategic Management, Vision, Mission, Public Hospital Unions.
Collections