Kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine etkisi: bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimcilik son yıllarda iktisadi olgusunun yanında sosyal özelliklerinin ön plana çıkmasıyla çok önemli bir konu haline gelmiştir ve günden güne araştırma alanları artmaktadır.Girişimcilik niyeti, kişilerin kendi işlerini kurmak ve çalıştırmak için istekli olmaları veya bu konuda kararlılık sergilemeleridir. Kişilik özellikleri ise girişimcilik niyetini etkileyen önemli faktörlerden biridir.Bu çalışmanın amacı üniversitede öğrenim gören öğrencilerin kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amacın yanı sıra demografik değişkenler ile girişimcilik niyeti arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu amaçla, Mersin Üniversitesi İktisadi ve İdari Girişimcilik son yıllarda iktisadi olgusunun yanında sosyal özelliklerinin ön plana çıkmasıyla çok önemli bir konu haline gelmiştir ve günden güne araştırma alanları artmaktadır.Girişimcilik niyeti, kişilerin kendi işlerini kurmak ve çalıştırmak için istekli olmaları veya bu konuda kararlılık sergilemeleridir. Kişilik özellikleri ise girişimcilik niyetini etkileyen önemli faktörlerden biridir.Bu çalışmanın amacı üniversitede öğrenim gören öğrencilerin kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amacın yanı sıra demografik değişkenler ile girişimcilik niyeti arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu amaçla, Mersin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nden 320 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmış, toplanan verilere ve araştırma sorularına göre korelasyon ve regresyon analizi, t-testi, tek yönlü varyans (anova) analizi uygulanmıştır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda; kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine olan etkisinin önemli bir ölçüde olduğu görülmüştür. Kişilik özelliklerinden ''risk alma ve belirsizliğe toleransın'', girişimcilik niyetine anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra ''aile geliri, anne eğitim durumu, aile ve yakın çevrede örnek alınan başarılı bir girişimci'' gibi demografik değişkenlerin bazıları ile girişimcilik niyeti arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Çalışmanın neticesinde ise araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak öğrencilerin girişimcilik niyetlerini artırabilecek öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Girişimcilik Niyeti, Kişilik, Kişilik Özellikleri In recent years, entrepreneurship has become a very important issue with the social aspects of the economy as well as the economic situation, and research are a is increasing day today. Entrepreneurship can be defined as taking both he advantage of opportunities to bring together existing pieces and bringing out market share.The intention of entrepreneurship is that people must be willing or are able to set up and run their businesses. Personality trait sare one of the important factor saffecting the intention of entrepreneurship.The aim of this study is toshow the effect of the personality traits of the university students on entrepreneurial intent. In addition to this purpose, the effect of demographic variables on the entrepreneurial intentions was examined. Forth is purpose, research was carried out with 320 students from Mersin University Faculty of Economics and Administrative Sciences. A question naire was used as a data collection tool, correlation and regression analysis, t-test, one way variance (ANOVA) analys is were applied according to collected data and research questions.As a result of statistical analysis; It has been found that personality trait sare an important measure of entrepreneurship intention. It has been determined that 'personality traits' and 'tolerance to uncertainty' have a significant effect on entrepreneurship intention. Besides, it was found that there is a significant difference between some of the demographic variables such as '' family income, mothe reducation status, successful entrepreneur modeled in family and close environment '' and intention of entrepreneurship. As a result of the study, suggestions were presented to increase students' entrepreneurial intentions based on the findings obtained without research.Keywords: Entrepreneurship, Entrepreneurship Intention, Personality, Personality Features
Collections