Kimya lisans öğrencilerinin faz dengeleri konusundaki kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
kimya lisans öğrencilerinin faz dengeleri konusundaki kavram yanılgıları Nursen ÖZKBLIÇ Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi Anabüim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Prof. Dr. Mahir ALKAN Balıkesir, 2000 Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Programı üçüncü sınıf öğrencilerinin fizikokimya dersi içinde yer alan faz dengeleri konusunun bazı kavranılan ile ilgili yanlış kavramsallaştırmaları belirlenmiştir. Öğrencilerin faz dengeleri konusu ile ilgili sınav sorularında zorlandıkları ve belli başlı kavramları bilimsel anlamda yanlış cevapladıktan dikkat çekmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında donma noktası alçalması, kaynama noktası yükselmesi, faz diyagramları, denge buhar basıncı, süblimleşme gibi kavramlar ile ilgili sorular içeren bir test hazırlanmıştır. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği dördüncü sımf öğrencisi olan dört kişi ile yapılan pilot bir çalışmadan sonra gerekli düzeltmeler yapılmış ve anket üçüncü sınıflara uygulanmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında verilen cevaplan sınıflandırmak amacı ile bir kodlama sistemi geliştirilmiştir. Kimya eğitimi alanında çalışma yapan üç tarafsız kişi ile kodlamanın güvenilirliği test edilmiş ve ortalama % 94 oranında uyum bulunmuştur. Öğrencilerin yanlış cevaplan her soru için gruplandınlmış ve öğrencilerdeki tekrarlama sıklıklan yüzde olarak ifade edilmiştir. Gruplandınlmış olan cevaplar daha da genelleştirilerek her kavram ile ilgili yanlış kavramsallaştırmalar sunulmuştur. Birinci ve ikinci öğretim öğrencileri için öğretim elemam, ders içeriği, öğretim yöntemi gibi değişkenlerin aynı olmasına rağmen ikinci öğretim öğrencilerinin daha yüksek oranda yanlış kavramsallaştırmalara sahip olduklan belirlenmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Yanlış Kavramsallaştırma, Faz Dengeleri ABSTRACT CHEMISTRY UNDERGRADUATE STUDENTS' MISCONCEPTIONS IN PHASE EQUILIBRIUM Nursen ÖZKILIÇ Balıkesir University, Institute of Science, Department of Chemistry Education (M.S. Thesis / Supervisor : Prof. Dr. Mahir ALKAN) Balıkesir - Turkey, 2000 Misconceptions which are related to some concepts of Phase Equilibrium including in Physical Chemistry course were determined in third year chemistry teacher program at Necatibey Education Faculty, Balıkesir University. Students having difficulties in the exam questions related to phase equilibrium and giving scientifically wrong answers to the questions of some concepts were paid attention. In the first step of study, questionnarie which includes the questions related to freezing point lowering, boiling point increasing, phase diagrams, equilibrium steam pressure, sublimation concepts etc. was prepared. After applying pilot study to the four students in the fourth year chemistry teacher program at Necatibey Education Faculty, Balıkesir University; the needed corrections were made on the questionnarie and this questionnarie was applied to the real sampling. In the second part of study, the code system was developed to classify the answers given by students to the questions. The reliability of the code system was tested by three independent person studying at the same field and % 94 agreement was found. Students' wrong answers were grouped for each questions and frequency of repetition of this answers was given by the percentage. The grouped answers made more generally for each concept were given as misconceptions. Although the variables like teaching staff, teaching method, course content etc. were the same for the students of first period and second period chemistry education program, the results showed that second period students have more misconceptions in phase equilibrium than first period students. KEYWORDS : Misconceptions, Phase Equilibrium m
Collections