Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Hayrettin
dc.contributor.authorYilmaz, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:49:58Z
dc.date.available2020-12-03T17:49:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61886
dc.description.abstractTaşıtlarda motor çalışma karakteristiklerinin, motor yönetim sistemleri ile kontrolü yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu tarz motorların kontrol sistematiği ve özellikle arıza tespit ve teşhisinde kullanılmakta olan diagnostik sistemler ayrı bir önem arz etmektedir.Bu çalışmanın başlangıç kısmında, elektronik yönetim sistemi ile kumanda edilen bir dizel motorunda mevcut elektronik yönetim sisteminin elemanları ve motor parametrelerine göre çalışma sistematiği ile sistemin tasarlanmasındaki başlangıç prensipleri incelenmiştir.Sonraki aşamada, yapısı ve çalışma prensipleri incelenen elektronik yönetim sisteminin ve bahse konu motorların bakım, işletme ve idamesinde büyük öneme haiz olan diagnostik arıza teşhis, tespit sistemlerinin tasarlanması ve geliştirilmesi için yöntem belirlenmesine etki eden faktörler; modelleme esaslı yöntemin esasları ve bu yaklaşım ile diagnostik arıza tespit ve teşhisinin yapılması araştırılmıştır.Bu maksatla; bir turbo dizel motora ait EGR valfli hava emme manifoldu sistemin ve bu sistemde meydana geldiği kabul edilen hava kaçağı, hava akış sensörü, hava basınç sensörü ile EGR valfinin sıkışması arızalarının modelleme esaslı diagnostik sistem yapısı oluşturulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER : Dizel Motor Kontrol / Bilgisayar Destekli Sistem yönetimi / Modelleme Esaslı Yöntemle Diagnostik Arıza İncelemesi / Dizel Motor Modellemesi / Diagnostik Hipotez Testleri
dc.description.abstractThe control of operational characteristics with engine management system have widespreadly applicaiton for vehicles. So the systematics of engine control and diagnostic systems that are use for fault dedection and isolation have distinct importance.At the first stage of this study, the electronic management system components, system operation in conjuction with the parameters, and the initial system design principles of ECU (Eectronic Control Unit) controlled diesel engine are examined.In the following stage, factors that effect design and development methods of fault diagnosis systems that have an important role in maintenance and operation of the previously examined electronic management system and diesel engine, basics of model based management, and fault diagnosis by the model based approach are researched.By this purpose; a model based diagnosis system for the air-path of a turbo-charged diesel engine with EGR is constructed. The faults considered were air-mass flow sensor fault, intake-manifold pressure sensor fault, air-leakage, and the EGR-valve stuck in closed position.KEY WORDS : Diesel Engine Control / Computer Aided System Management / Model Based Fault Diagnosis / Diesel Engine Modelling / Diagnostic Hypothesis Testingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleMotorlu taşıtların güç kaynağı karakteristiklerinin belirlenişinde diagnostik sistem kullanılabilirliği ve uygulamadaki önemi
dc.title.alternativeThe usability and importance of the diagnostic systems to determine the motor vehicles powersource characteristics in practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9006337
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177877
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess