Malatya ili Merkez ilçede kayısı yetiştiriciliği yapan tarım işletmelerinin ekonomik analizi, üretim ve pazarlama sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MALATYA İLİ MERKEZ İLÇEDE KAYISI YETİŞTİRİCİLİĞİ YAPAN TARIM İŞLETMELERİNİN EKONOMİK ANALİZİ, ÜRETİM VE PAZARLAMA SORUNLARI Orhan GUNDUZ Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi 2002, 131 sayfa Danışman : Yrd. Doç. Dr. Metin AKAY Jüri : Prof. Dr. Kemal ESENGÜN Jüri : Yrd. Doç. Dr. Metin AKAY Jüri : Yrd. Doç. Dr. Yemliha EDİZER Bu araştırma Malatya ili Merkez ilçede kayısı yetiştiriciliği yapan tarım işletmelerini kapsamaktadır. Araştırmanın amaçları; işletmelerin yapısal özelliklerinin belirlenmesi ve işletme sonuçlarının ortaya konulmasıdır. İşletmeler oransal olmayan tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve veriler direkt mülakat (personal interview) yöntemi ile sağlanmıştır. İncelenen işletmelerde işletmeler ortalaması dikkate alındığında brüt hasıla 6 253,85 milyon TL, net hasıla 1 170,42 milyon TL, tarımsal gelir 2 075,09 milyon TL, toplam aile geliri 4 641,70 milyon TL bulunmuştur. Ayrıca araştırmada kayısıcılığın üretim ve pazarlama sorunlarına değinilmiş ve neticede yörede etkili bir pazar sisteminin olmadığı saptanmıştır. Elde edilen verilerden hareketle üretim ve pazarlamaya yönelik çalışmalarla üretici gelirlerinin arttırılabileceği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler : Kayısı Yetiştiriciliği, Ekonomik Analiz, Pazarlama II ABSTRACT PRODUCTION AND MARKETING PROBLEMS AND ECONOMIC ANALYSIS OF APRICOT FARMS IN THE CENTER COUNTY OF MALATYA PROVINCE Orhan GUNDUZ Gaziosmanpaşa University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Agricultural Economics Master Thesis 2002, 131 page Supervisor : Asst. Prof. Dr. Metin AKAY Jury : Prof. Dr. Kemal ESENGÜN Jury : Asst. Prof. Dr. Metin AKAY Jury : Asst. Prof. Dr. Yemliha EDİZER This study was performed using the data obtained from apricot growing farms located in the center county of Malatya province. The objectives of the study were to (i) determine the structural features of the farms, and (ii) find out the results of economic activities performed in the farms. The farms were chosen by non-proportionate stratified random sampling and the data were obtained by personal interviews. Based on the average of the farms, gross margin was 6253,85 millions TL, net profit was 1 1 70,42 millions TL, farm income was 2075,09 millions TL, and total family income was 4641,70 millions TL in the studied farms. Apricot production and marketing were also evaluated for the Malatya province. The results showed that the strategy to evaluate the produced apricot in the region. Therefore, it is highly recommended that establishing a strong marketing and production strategies will increase the income of apricot growing farmers. Key words: Apricot Growing, Economic Analysis, Marketing
Collections