Kavram yanılgısı ve çoklu zeka alanlarının ilişkilendirilmesine dayalı bir öğretimin kavram yanılgılarının giderilmesindeki etkisinin incelenmesi : `Dolaşım sistemi` örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretim sürecini olumsuz yönde etkileyen değişkenlerden biri olan öğrenci kavram yanılgıları ile aynı öğrencilerin zeka alanları arasında bir ilişki veya paralellik olup olmadığını tespit etmek, tespit edilen kavram yanılgılarının bazı zeka alanlarına spesifik olup olmadığını göstermek ve bu tespitlerin; tasarlanacak öğretim metoduna transferiyle oluşturulacak yeni bir öğretim modelini uygulayarak kavram yanılgılarını aşmaktır.Bu araştırma; Balıkesir İli Kepsut İlçesi Merkez iki okuldan birinde deney grubunu 40 kontrol grubunu 50 öğrencinin oluşturduğu dört farklı 6. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür.Betimsel yapıda olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak; ?Dolaşım Sistemi? konusuyla ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için hazırlanan bir anket, ?görüşme formu yaklaşımı?yla yapılmış bir görüşme, verilen cevapların analizi için analiz tabloları, öğrencilerin çoklu zeka alanlarını tespit etmek için; çoklu zeka envanteri ve çoklu zeka alanları gözlem formu kullanılmıştır.Elde edilen veriler; öğretimi olumsuz yönde etkileyen kavram yanılgıları ile çoklu zekâ alanları arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu ilişkiler dikkate alınarak yapılacak olan etkinliklerle zenginleşecek öğrenme- öğretme ortamının, profili çizilmeye çalışılmış ve orijinal çerçeveler kazandırılarak bir öğretim tasarlanmıştır. Tasarlanan bu öğretim sonucunda; öğrencilerin ön bilgilerinde var olan kavram yanılgılarının bazılarının giderildiği tespit edilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Kavram Yanılgısı, Çoklu Zekâ Teorisi, Öğretim The aim of this study is to determine whether there is a relationship or parallelism between the students? misconceptions, which negatively affect learning processes, and their intelligence area. Moreover, it is also aimed to show if certain misconceptions are specific to certain intelligence areas and to overcome the misconceptions through a new teaching model that would be formed by transferring the findings to the newly designed teaching method.This study was conducted in an elementary school in the city of Kepsut on four six grade classes, of which, one is the experimental (N = 40) and the other makes up the control (N = 50) groups.In this descriptive study, as the data collection instrument, a questionnaire formed to determine misconceptions about ?circulation system? subject, an interview created using ?interview form approach?, analysis tables for the analysis of collected answers, to assess students? intelligence areas a multiple intelligence inventory and a multiple intelligence areas observation form were used.According to the collected data; there is a relationship between the misconceptions that negatively affect teaching and the multiple intelligence areas. A profile of the teaching-learning environment, which would be enriched using activities developed by taking this relationship into account, was tried to be drawn out and a teaching with its original framework was planned. After performing this teaching, it was found gut that the misconceptions existed in the preconceptions of the students were remedied.KEY WORDS: Misconception, Multiple Intelligence Theory, Teaching.
Collections