Çoklu zeka teorisinin karışımların fiziksel olarak ayrılması konusunun öğretimine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programında 7. sınıf öğrencilerine ?Karışımların Fiziksel Yolla Ayrılması? konusunun öğretilmesinde Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Bu çalışma; 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılı I. döneminde Balıkesir İli Merkez İlköğretim okullarından birinde 7. sınıfta öğrenim gören toplam 17 öğrenciye beş ders saati olacak şekilde planlanmıştır.Öğrencilerin Çoklu Zeka Alanlarının belirlenmesinde; Çoklu Zeka Envanteri, Çoklu Zekâ Alanları Gözlem Formu, ödev yaprakları ve öğrenci etkinlikleri kullanılmıştır. İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin ?Karışımların Fiziksel Yolla Ayrılması? konusundaki başarıları, 9 soruluk çoktan seçmeli aynı başarı ölçüm testi ön-test ve son-test kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bütün konu anlatımları ve son test uygulaması tamamlandıktan sonra, öğrencilerin uygulama etkinlikleri, yapılan deneylerle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amacıyla, 8 açık uçlu sorunun yer aldığı tam yapılandırılmış ?İkili Görüşme Formu? kullanılmıştır.Elde edilen veriler sonucunda; dersler sırasında etkinliklerde yer alan sorulara öğrencilerin büyük çoğunluğunun doğru yanıt vermesi, aynı zamanda ön ve son-test puanları arasındaki farkın anlamlı çıkması nedeniyle, çoklu zeka teorisinin dikkate alınarak yapılan öğretimin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Çalışmada, kız ve erkek öğrencilerin hem ön-test başarıları, hem de son-test başarıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını sonucuna ulaşılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Çoklu Zekâ Teorisi, Fen ve Teknoloji Dersi, Karışımların Fiziksel Yolla Ayrılması The aim of this study is to research the effects of Multiple Intelligence Theory Based Learning on student academic achievement in Primary Education Science and Technology Teaching Programme, when teaching `Separation of Mixtures by Physical Methods? to 7th grade students. This study is planned as 5 lesson hours, including 17 7th grade students in one of Balikesir Primary Education Schools in the first semester of 2005-2006 academic year.Multiple Intelligence Inventory, Multiple Intelligence Domains Observation Forms, homework sheets and student activities are used in order to identify students? Multiple Intelligence Domains. Primary Education 7th grade students? academic achievement in `Separation of Mixtures by Physical Methods? subject is assessed by using the same achievement test (pre-test and post-test) with 9 multiple choice questions. After all the subject explanations and post-test applications are completed, a structured interview form which consists of 8 open-ended questions is used to recognize students? views about the experiments and students? practical activities performed during the lessons.As a result of the obtained data; it is concluded that multiple intelligence theory based teaching provides a positive influence on student academic achievement owing to the fact that majority of students have answered the questions correctly during activities, and the difference between pre-test and post-test scores is significant. In this study, it is found out that there is no significant difference between male and female students? success in both pre and post tests achievements.KEY WORDS: Multiple Intelligence Theory, Science and Technology Lesson, Separation of Mixtures by Physical Methods
Collections