İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinin sosyal yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı çerçevesinde öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sosyal yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ile 6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğretimi yapılmış ve öğrencilerin kuvvet ve hareket ünitesi ile ilgili kavramsal çerçeveleri ve gelişimleri incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2006-2007 eğitim-öğretim yılı 5. sınıfta ve aynı öğrencilerin 2007-2008 eğitim-öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim gördüğü Balıkesir ili Bigadiç ilçesi Güvemçetmi İlköğretim Okulu'nda ki toplam 19 öğrenci oluşturmaktadır. Sosyal yapılandırmacı anlayış çerçevesinde kuvvet ve hareket ünitesinin öğretimi 4 hafta boyunca araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak kavramsal anlama testleri kullanılmış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Hem öğretimden önce hem öğretimde sonra araştırmanın örneklemini oluşturan 19 öğrenciye bu kavramsal anlama testleri uygulanmıştır. Testlerin uygulanmasının ardından örneklemden seçilen 9 öğrenciyle de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.Kavramsal anlama testlerinin analizi ve yapılan görüşmelerin incelenmesi ile öğrencilerin öğretim öncesi ve öğretim sonrası kavramsal gelişimleri karşılaştırılmıştır. Öğretim öncesinde öğrencilerin çoğunun; kuvvet-güç, sürat-hız, ağırlık-kütle kavramlarını aynı anlamda kullandıkları, yer çekimi kuvvetinin havanın varlığına bağlı olduğunu ve ayda yer çekiminin olmadığı düşüncesine sahip oldukları saptanmıştır. Öğretim sonrasında ise öğrencilerin kuvvet ve hareket konuları ile ilgili kavramsal değişimlerinin olumlu yönde gerçekleştiği ortaya çıkmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: İlköğretim fen ve teknoloji eğitimi, kavramsal çerçeve, kavramsal gelişim, kuvvet ve hareket, sosyal yapılandırmacılık In this study, force and motion unit of grade 6 was taught using social constructivist learning approach and students? conceptual frameworks and their development relating to the unit were examined.The sample of the study consists of 19 students who enrolled Guvemçetmi Primary School of Bigadiç county in the city of Balıkesir and attended grade 5 in 2006-2007 and grade 6 in 2007-2008 academic terms. Teaching of the unit was performed by the researcher taking social constructivist perspective into account for 4 weeks. Conceptual understanding tests and semi-structured interviews were used as data collection instruments. Conceptual understanding tests were administered to the students before and after teaching. Following administration of the tests, semi-structured interviews were conducted with 9 students selected from the sample of the study.Students? conceptual developments from pre instruction to post instruction were compared by means of analysis of the conceptual understanding tests and semi-structured interviews. Before instruction, it has been revealed that most of the students in the sample used interchangeably the concepts of force-power, speed-velocity, weight-mass and thought that the gravitational force exists due to the air and that force does not occur at the moon. After instruction, it has also been found out that students? conceptual changes about the force and motion concepts were occurred in a progressive way relating to the findings obtained from the study.KEY WORDS: Primary science and technology education, conceptual framework, conceptual change, force and motion, social constructivism
Collections