5e modeline dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin genetikle ilgili DNA, gen ve kromozom kavramlarını öğrenmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 5E modeline dayalı öğretim yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik, DNA, gen ve kromozom kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, bir Fen ve Teknoloji öğretmeninin eğitim verdiği bir devlet ilköğretim okulunun iki ayrı sınıfında bulunan 84 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol grubu olarak diğeri ise, deney grubu olarak atanmıştır. Genetik konuları kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemine göre işlenirken, deney grubunda 5E modeline dayalı öğretim ile işlenmiştir. Genetik Başarı Testi ve Gen, DNA ve Kromozom Kavram Testi hem kontrol hem de deney grubunda bulunan öğrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Uygulama, 2007-2008 Eğitim-Öğretim Güz Dönemi'nde Balıkesir merkezde bulunan bir devlet ilköğretim okulunda beş haftadan fazla sürede tamamlanmıştır.Veri analizinde bağımsız örneklemler ve bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Bağımsız örneklemler için t-testi sonuçlarına göre, uygulama öncesi kontrol ve deney gruplarının Genetik Başarı Testi öntest sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, bağımlı örneklemler için t-testi sonuçlarına göre, uygulama sonrası iki grubun Genetik Başarı Testi sontest sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark, deney grubu öğrencilerinde daha fazladır. Buna göre, 5E modeline dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin genetik başarını arttırmada etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, Gen, DNA ve Kromozom Kavram Testi sonuçları, 5E modeline dayalı öğretim yönteminin öğrencilerde bulunan kavram yanılgılarını gidermede geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: DNA, Gen, Genetik, Kavram Yanılgıları, Kromozom, Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı, 5E Modeli. This study aims at exploring the effects of the teaching method based on the 5E model on eighth grade students? learning concepts of related of genetics; DNA, gene, and chromosome. Participants of this study consisted of 84 eight grade students enrolled in two different science classes instructed by a science and technology teacher of a public primary school. One of the classes was assigned as a control group, whereas the other as an experimental group. Genetics was taught traditionally in the control group, while Genetics were taught by the method based on the 5E model in the experimental group. Genetics Achievement Test, and Gene, DNA and Chromosome Concepts Test were all applied to both the control group and the experimental group as a pre-test and a post-test. Treatment lasted over a five-week period in a public primary school in Balıkesir, in the Fall Semester of the 2007-2008 educational year.Independent samples t-test and paired samples t-test were used in the data analysis. The results of the independent t-test revealed no significant difference between the scores of the Genetics Achievement Test for the control and experimental groups in the beginning of the treatment. However, the results of the paired samples t-test showed a statically significant difference between the control and experimental groups at the end of the treatment. Moreover, this difference was higher in the experimental group than in the control group. Also, the results of the Gene, DNA and Chromosome Concept Test showed that the teaching method based on the 5E model was more effective than the traditionally designed teaching method in remediating the misconceptions about Genetics.Key Words: DNA, Gene, Genetics, Misconceptions, Chromosome, Constructivist Learning Theory, 5E Model.
Collections