Bilişim teknolojileri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması (Webquest) etkinliğinin öğrenci başarısı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ağ Araştırması destekli yapısalcı öğretim yaklaşımı ile tasarlanan internet destekli öğretim materyalinin Bilişim Teknolojileri dersi ?Hesaplama Yapıyorum? ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini Kepsut Hacer Özer İlköğretim Okulu 7. Sınıf öğrencileri (N=66) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Loyd ve Gressard (1985) tarafından geliştirilip Berberoğlu ve Çalıkoğlu (1991) tarafından Türkçeye çevrilen Bilgisayar Tutum Ölçeği ile araştırmacı tarafından hazırlanan Başarı Testi ön-test ve son-test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin bir önceki yıl Bilişim Teknolojileri dersi başarı durumları göz önünde bulundurularak, bilgisayar tutumları ve ön-test puanları analiz edilerek kontrol ve deney grupları oluşturulmuştur.Deney grubu öğrencilerinin hazırlanan Ağ Araştırması etkinliğini tamamlamaları sağlanırken kontrol grubu öğrencilerine alışıla gelmiş yöntemlerle konu aktarılmıştır. Her iki gruba da uygulamaların bitiminde son-test uygulanmıştır. Gruplarda öğretim etkinlikleri 12 ders saati boyunca sürmüştür. Tutum ölçeği ve başarı testlerinden elde edilen veriler SPSS 12 istatistik programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, kontrol ve deney grubu son-test puan sonuçlarına göre karşılaştırma yapıldığında, Ağ Araştırması etkinliğinin, öğrenci başarısı üzerinde, deney grubu yönünde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi bulunduğu saptanmıştır (p = ,003).Anahtar Kelimeler: Yapısalcı Öğretim, Bilgisayar Destekli Öğretim, İnternet Destekli Öğretim, Ağ Araştırması, Bilgisayar Tutumu In this study, effects of constructivist teaching approach supported by a Webquest activity and Internet Based Education materials designed for the Information Technology course `I?m doing calculation` unit on students? achievement have been investigated.Seventh Grade students in Hacer Özer Primary School at Kepsut (N = 66), constitute the sample of the study. The data were collected using Computer Attitude Scale developed by Loyd and Gressard (1985) and adapted to Turkish by Çalıkoğlu and Berberoglu (1991) and ?Achivement Test? developed by the resercher was used. Control and experimental groups were formed based on Computer Attitutes, pre-test scores and previous years achivements.While the students in experimental group were encouraged to complete the webquest activity, the students in control group were taught the subject using traditional methods. Post-test was applied to each group at the end of the treatments. The teaching process lasted for 12 hours. The data were analyzed using SPSS 12 statistical software.As a result of the study, control and experimental groups were compared based on the post-test scores. According to the test results, the webquest activity has statisticly meaningful effect on students? achivements (p= ,003).Key Words: Constructive Learning, Computer Based Learning, Internet Based Learning, Webquest, Computer Attitutes
Collections